30 December 2009, 13:38
Daar zitten drie afstellingen tussen, ten eerste de gasklep zelf, die moet zo ver (weinig) open staan dat-ie 500 rpm stationair toelaat, de regelklep regelt de overige 300-400 rpm erbij. Daarvoor moet het gasklephuis ook helemaal schoon zijn rondom de gasklep.
Tweede de gasklepsensor, die moet het signaal "nu gaan we stationair lopen" geven aan de ECU, zodra de gasklep opendraait hoor je een klein klikje, en als je hem dicht laat vallen weer.
Derde de gasstang en gaskabel, die moeten een tikkeltje los liggen bij gaspedaal los.
Tweede de gasklepsensor, die moet het signaal "nu gaan we stationair lopen" geven aan de ECU, zodra de gasklep opendraait hoor je een klein klikje, en als je hem dicht laat vallen weer.
Derde de gasstang en gaskabel, die moeten een tikkeltje los liggen bij gaspedaal los.
Volvo 940 1997 Volvo 144 1969