30 November 2009, 23:37
Beste Volvo enthousiasten,
Ik ben nieuw op dit forum,hallo
en opzoek naar info over het omzetten van automaten.
Afgelopen week heb ik 2 keer mijn BW35 onder mijn 245 (B21a) uit '75 gehad omdat hij ATF lekt.
Ik ging er vanuit dat bij de kering om de ingaande as van de koppelomvormer weg kwam, hij lekt alleen bij draaiende motor.
Auto de schuur in, op 4 assteunen gezet en de bak er onder vandaan gehaald... hele overwinning!
De kering zag er niet heel erg versleten of kapot uit, de as ook niet, heb kering toch vervangen.
Alles er weer netjes onder en gevuld, na 4 uur, starten, en hij begon weer te lekken :-\.
Nieuwe poging, bak er onderuit. nu de pakking (oring) van de oliepomp vernieuwd.
Geen succes, lekt net zo hard.
Koppelomvormer is op het oog ook heel, carterpakking is droog, pijlstok ook.
Komt echt tussen het omvormhuis en de automaatcarter uitgedruppeld...
Moet zeggen, voel me een beetje verslagen. Alle suggesties of potentiele oplossingen zijn welkom.
Plan B is het vervangen van de bak.
Dan zou ik ook graag een 4traps monteren, vandaar vind ik deze post erg interessant.
Geld wat er gezegd is over de BW55 ook voor mijn BW35?
Alvast bedankt voor de reacties.
Ik ben nieuw op dit forum,hallo
en opzoek naar info over het omzetten van automaten.Afgelopen week heb ik 2 keer mijn BW35 onder mijn 245 (B21a) uit '75 gehad omdat hij ATF lekt.
Ik ging er vanuit dat bij de kering om de ingaande as van de koppelomvormer weg kwam, hij lekt alleen bij draaiende motor.
Auto de schuur in, op 4 assteunen gezet en de bak er onder vandaan gehaald... hele overwinning!
De kering zag er niet heel erg versleten of kapot uit, de as ook niet, heb kering toch vervangen.
Alles er weer netjes onder en gevuld, na 4 uur, starten, en hij begon weer te lekken :-\.
Nieuwe poging, bak er onderuit. nu de pakking (oring) van de oliepomp vernieuwd.
Geen succes, lekt net zo hard.
Koppelomvormer is op het oog ook heel, carterpakking is droog, pijlstok ook.
Komt echt tussen het omvormhuis en de automaatcarter uitgedruppeld...
Moet zeggen, voel me een beetje verslagen. Alle suggesties of potentiele oplossingen zijn welkom.
Plan B is het vervangen van de bak.
Dan zou ik ook graag een 4traps monteren, vandaar vind ik deze post erg interessant.
Geld wat er gezegd is over de BW55 ook voor mijn BW35?
Alvast bedankt voor de reacties.