30 November 2009, 15:49
Er zal wel wat missen in de hoge of de lage toeren als je de B21A verdeler op een B230F zet maar in grote lijnen kom je er voorlopig prima mee vooruit. Zelfde geldt voor de carburateur, het kan beter, maar op LPG maakt het niet uit.
Met een wat oudere B230A of een B230K zou je gelijk een goede ontsteking hebben, daar zit meest een eenvoudig elektronisch gevalletje bij. En een goeie carb en een benzinepompje. Die zijn ook wel te vinden, maar minder. Of dan hebben ze het blok wel bewaard maar de ontstekingsunit ligt op de sloop.
Om de 740 motor te gebruiken moet je de stroomverdeler verplaatsen, en daarvoor heb je een andere tussenas nodig (die uit je oude B21 bijvoorbeeld). Tenminste, het 740 blok wat ik aan het ombouwen ben had geen bruikbare tussenas.
Ik heb wel eens een M46 opengemaakt die zonder olie buiten had gelegen en die zag er ook nog fris uit.
Met een wat oudere B230A of een B230K zou je gelijk een goede ontsteking hebben, daar zit meest een eenvoudig elektronisch gevalletje bij. En een goeie carb en een benzinepompje. Die zijn ook wel te vinden, maar minder. Of dan hebben ze het blok wel bewaard maar de ontstekingsunit ligt op de sloop.
Om de 740 motor te gebruiken moet je de stroomverdeler verplaatsen, en daarvoor heb je een andere tussenas nodig (die uit je oude B21 bijvoorbeeld). Tenminste, het 740 blok wat ik aan het ombouwen ben had geen bruikbare tussenas.
Ik heb wel eens een M46 opengemaakt die zonder olie buiten had gelegen en die zag er ook nog fris uit.
Volvo 940 1997 Volvo 144 1969