21 November 2009, 19:31
Reparatie gaat in de uren en dus in de papieren lopen.
Als je effe vlug vlug een nieuwe koppakking er "tussen slingerd" kan je met een dag bij wijze van spreken klaar zijn.
Je kunt het dan treffen en weer voor jaren klaar zijn......
Als de verdere motor-conditie net voor de lekke koppakking goed was (en het blok het dus nogwaard is) zou ik echter zoals boven al genoemd is meer doen;
-distributieriemen
-waterpomp (wilde je al)
-klepspeling meten vóór demontage v.d. kop
-nokas er uit en alle klepstelplaatjes doen die volgens je klepspeling-meting nodig zijn (scheelt je een hoop tijd i.p.v. de normale manier)
-verstuivers er uit en even laten testen bij Bosch-dienst of motor-revisiebedrijf (just for sure)
-gloeibougies testen en (evt. preventief) vervangen.(kan je nu mooi bij)
-na opbouwen je nokas en daarna br.st.inspuitpomp op tijd zetten
Officieel mag de kop trouwens niet gevlakt worden.
Officieel mag de kop dan wÃÂl weer licht gescheurd zijn tussen de klepzetels (en dat zijn ze dan meestal ook)
Als je de door mij beschreven methode volgt moet je niet van een wpl. tarief afhankelijk hoeven zijn anders is het financiele zelfmoord.
Toch zou ik persoonlijk ook niet voor de effe-pakking-doen-methode gaan.
Als ik jou was zou ik voor een goede gebruikte motor gaan, is veeeel minder werk.
Daar kan je natuurlijk ook pech mee krijgen maar dat kan je ook met een nieuwe motor.
Ik vind het heel vervelend voor je en snap je situatie.
Een dieselmotor is een best wel complex apparaat en als je er wat aan krijgt ben je aan de beurt als leek.
Daar komt nog bij dat de 6-cilinder VAG-blokken een slechte reputatie hebben (waar ik het maar ten dele mee eens ben).
Als het rekeningrijden nu echt al voor de deur stond zou ik misschien wel interesse hebben in je auto maar e.e.a. is nog vrij onzeker...
Ik hoop dat je wat aan dit verhaaltje hebt.
Als je effe vlug vlug een nieuwe koppakking er "tussen slingerd" kan je met een dag bij wijze van spreken klaar zijn.
Je kunt het dan treffen en weer voor jaren klaar zijn......
Als de verdere motor-conditie net voor de lekke koppakking goed was (en het blok het dus nogwaard is) zou ik echter zoals boven al genoemd is meer doen;
-distributieriemen
-waterpomp (wilde je al)
-klepspeling meten vóór demontage v.d. kop
-nokas er uit en alle klepstelplaatjes doen die volgens je klepspeling-meting nodig zijn (scheelt je een hoop tijd i.p.v. de normale manier)
-verstuivers er uit en even laten testen bij Bosch-dienst of motor-revisiebedrijf (just for sure)
-gloeibougies testen en (evt. preventief) vervangen.(kan je nu mooi bij)
-na opbouwen je nokas en daarna br.st.inspuitpomp op tijd zetten
Officieel mag de kop trouwens niet gevlakt worden.
Officieel mag de kop dan wÃÂl weer licht gescheurd zijn tussen de klepzetels (en dat zijn ze dan meestal ook)
Als je de door mij beschreven methode volgt moet je niet van een wpl. tarief afhankelijk hoeven zijn anders is het financiele zelfmoord.
Toch zou ik persoonlijk ook niet voor de effe-pakking-doen-methode gaan.
Als ik jou was zou ik voor een goede gebruikte motor gaan, is veeeel minder werk.
Daar kan je natuurlijk ook pech mee krijgen maar dat kan je ook met een nieuwe motor.
Ik vind het heel vervelend voor je en snap je situatie.
Een dieselmotor is een best wel complex apparaat en als je er wat aan krijgt ben je aan de beurt als leek.
Daar komt nog bij dat de 6-cilinder VAG-blokken een slechte reputatie hebben (waar ik het maar ten dele mee eens ben).
Als het rekeningrijden nu echt al voor de deur stond zou ik misschien wel interesse hebben in je auto maar e.e.a. is nog vrij onzeker...
Ik hoop dat je wat aan dit verhaaltje hebt.

