12 November 2009, 13:23
Nou,
Wat ik hoor van een ambulance medewerker is dat het aantal dodelijke ongevallen enorm is afgenomen sinds de airbags en kreukelzone's.
mensen kunnen steeds vaker ongedeerd of slecht met lichte verwondingen uitstappen na een crash.
Dat is een goed ding natuurlijk
Alleen oude en kleine autootjes en van de zijkant zijn auto's nog kwetsbaar(der). Met name rommel uit Korea en India en sommige Franse en auto's zijn nog steeds niet goed.
Maar het kan dus zomaar dat Volvo dat gaat halen. of iig benaderen in 2020.
Maaar.. gadgets zijn leuk, en NCAP is allemaal prima, maar ik vind dat het hem zou moeten gaan zitten in de actieve veiligheid, en dat uit zich bijvoorbeeld in goede kwaliteit, goede ergonomie en goed zicht rondom. Om maar eens wat te noemen.
En welk merk is daar nou bijvoorbeeld sterk in?....
Wat ik hoor van een ambulance medewerker is dat het aantal dodelijke ongevallen enorm is afgenomen sinds de airbags en kreukelzone's.
mensen kunnen steeds vaker ongedeerd of slecht met lichte verwondingen uitstappen na een crash.
Dat is een goed ding natuurlijk
Alleen oude en kleine autootjes en van de zijkant zijn auto's nog kwetsbaar(der). Met name rommel uit Korea en India en sommige Franse en auto's zijn nog steeds niet goed.
Maar het kan dus zomaar dat Volvo dat gaat halen. of iig benaderen in 2020.
Maaar.. gadgets zijn leuk, en NCAP is allemaal prima, maar ik vind dat het hem zou moeten gaan zitten in de actieve veiligheid, en dat uit zich bijvoorbeeld in goede kwaliteit, goede ergonomie en goed zicht rondom. Om maar eens wat te noemen.
En welk merk is daar nou bijvoorbeeld sterk in?....
244 DL Sedan 1984
780 B280F 1986 (oudste rijdende originele NL)
740 Estate Turbo intercooler + 1990
C70 2.0T Convertible 2004
780 B280F 1986 (oudste rijdende originele NL)
740 Estate Turbo intercooler + 1990
C70 2.0T Convertible 2004