10 October 2009, 06:59
Heb zelf een 264TE op gas en vind het een fijne auto. Het is in ieder geval een eye-catcher als je met je 4 kinderen in rond rijdt en als je niet te veel rijdt is hij ook als dagelijkse auto best te doen. Voor mij is de lengte geen probleem: voor mijn deur zijn insteekhavens, maar fileparkeren is nog wel eens zoeken.
Dat van Honnecker moet een beetje genuanceerd worden: De DDR regering had er 125 voor de regering en de stasi. 1 ervan zal wel van Honnecker zijn geweest, maar die zal vast wel gepantserd zijn
. Dus als deze dat niet is dan heb je een 'gewone' DDR auto te pakken.
Of alle B27 motoren goed met gas gaan weet ik niet, maar een B27A heeft er geen problemen mee. Waar je wel rekening mee moet houden is dat de onderhoudskosten voor een V6 wat hoger liggen. Verder heb je de gebruikelijke werk zoals bij elke 240/260, behalve dan dat je bij deze auto soms lang moet zoeken naar de op maat gemaakte onderdelen. Het scheelt een hoop werk en tijd als deze zaken in orde zijn.
Succes met je beslissing!
Dat van Honnecker moet een beetje genuanceerd worden: De DDR regering had er 125 voor de regering en de stasi. 1 ervan zal wel van Honnecker zijn geweest, maar die zal vast wel gepantserd zijn

Of alle B27 motoren goed met gas gaan weet ik niet, maar een B27A heeft er geen problemen mee. Waar je wel rekening mee moet houden is dat de onderhoudskosten voor een V6 wat hoger liggen. Verder heb je de gebruikelijke werk zoals bij elke 240/260, behalve dan dat je bij deze auto soms lang moet zoeken naar de op maat gemaakte onderdelen. Het scheelt een hoop werk en tijd als deze zaken in orde zijn.
Succes met je beslissing!