3 October 2009, 18:19
Ticcie schreef:en zijn die kopbouten nou rekbouten die je niet opnieuw kunt gebruiken....?? Ik weet het niet zeker, maar vlgs mij wel en zou je dus eigenlijk weer nwe bouten moeten halen.
in feite wel ja. Omdat je dus niet kunt garanderen dat ze een tweede keer net zoveel rekken aangezien het metaal al eens flink op zn lazer heeft gehad en een tijd lang onder spanning heeft gestaan. Maar ik hoor ook wel eens verhalen van lui die het niet zo nauw nemen en het dan weer goed gaat.
Wellicht is er gewoon een risico, maar is dat risico te nemen...ik weet het ook niet. Geen idee. Ik weet wel dat die krengen duur zijn bij Volvo. Ik kan me herinneren dat ik zo'n 70 euro voor alleen de kopbouten heb betaald ooit.
@layo; Heb je de bouten hergebruikt? Zeker weten dat je de procedure goed hebt gevolgd?? Het kan ook zijn dat je motorblok gevlakt dient te worden. Ik verdenk mijn eigen blok ook van zo'n 'warp' namelijk...
"Volvo - not everybody's car - but who wants to be everybody?"