3 October 2009, 15:28
Heb ondertussen de kop opnieuw gemonteerd. Nu lekt er geen water meer, maar olie! Er staat best wat druk onder het klepdeksel. De olie wordt nu met respectabele snelheid dóór de olievuldop geperst, en ook langs het voorste keerringenhuis.
Klopt het dat deze olievuldop voor de ontluchting hoort te zorgen? Bij mijn oude cilinderkop was er een slangetje voor de ontluchting. Dit liep van het klepdeksel naar het inlaatspruitstuk, en met een t-stukje ook naar het luchtfilter. Dat slangetje kan ik nu nergens meer op aansluiten, omdat het klepdeksel van de b230 anders is. Ik kan mij echter niet voorstellen dat deze dop hoort te sproeien van de olie.
Hoe werkt het nou, en waarom heb ik zo veel druk op de olie? Ik begrijp er hoe langer hoe minder van...
Klopt het dat deze olievuldop voor de ontluchting hoort te zorgen? Bij mijn oude cilinderkop was er een slangetje voor de ontluchting. Dit liep van het klepdeksel naar het inlaatspruitstuk, en met een t-stukje ook naar het luchtfilter. Dat slangetje kan ik nu nergens meer op aansluiten, omdat het klepdeksel van de b230 anders is. Ik kan mij echter niet voorstellen dat deze dop hoort te sproeien van de olie.
Hoe werkt het nou, en waarom heb ik zo veel druk op de olie? Ik begrijp er hoe langer hoe minder van...