30 September 2009, 13:00
Die procedures op koppakkingen zijn meest een soort benadering van de originele. Die jij beschrijft is voor de oude bouten, met inbus kop en losse ring. Vóór het los- en weer vastdraaien moet de motor warmgedraaid en weer afgekoeld worden.
Nieuwe bouten worden halverwege wat smaller, en hebben een zeskantkop met geintegreerde ring.
0.2 mm is ruim onder de Volvo norm en kan door voor 'kaarsrecht', daar gaat-ie echt niet van lekken. Die 2/10 had je gewoon kunnen laten zitten als er verder geen slijtage op het pasvlak van de kop te zien was.
De waterpomp kan je gewoon wat lossen en later weer tegen de kop aandrukken en vastzetten. Kan je aan de koppakking zien waar-ie niet voldoende geplet is geweest?
Kan je niet wat fotootjes van het hele drama erbij zetten?
Nieuwe bouten worden halverwege wat smaller, en hebben een zeskantkop met geintegreerde ring.
0.2 mm is ruim onder de Volvo norm en kan door voor 'kaarsrecht', daar gaat-ie echt niet van lekken. Die 2/10 had je gewoon kunnen laten zitten als er verder geen slijtage op het pasvlak van de kop te zien was.
De waterpomp kan je gewoon wat lossen en later weer tegen de kop aandrukken en vastzetten. Kan je aan de koppakking zien waar-ie niet voldoende geplet is geweest?
Kan je niet wat fotootjes van het hele drama erbij zetten?
Volvo 940 1997 Volvo 144 1969