27 September 2009, 21:41
Hoe het gasgedeelte afgesteld wordt weet ik niet precies maar het benzinegedeelte werkt puur op het profiel van de naald (die in de sproeier). De diameter van de naald bepaald de hoeveelheid benzine die de sproeier doorlaat, je kan de lamda meten tot je er bij neervalt maar de naald blijft hetzelfde.
Vervolgens kan je naalden gaan vervangen, er zijn waarschijnlijk 100 verschillende profielen, maar ik denk dat Volvo daar toendertijd ook al over nagedacht heeft. De naald die erin hoort (code B1EE) geeft de beste prestaties (verbruik, vermogen) bij de meeste omstandigheden.
Vervolgens kan je naalden gaan vervangen, er zijn waarschijnlijk 100 verschillende profielen, maar ik denk dat Volvo daar toendertijd ook al over nagedacht heeft. De naald die erin hoort (code B1EE) geeft de beste prestaties (verbruik, vermogen) bij de meeste omstandigheden.
Volvo 940 1997 Volvo 144 1969