27 September 2009, 12:54
Ik had een "stalen rei", eigenlijk een stalen lineaal, gebruikt om de kop in lengterichting te onderzoeken op kromming en geconcludeerd dat de kop goed vlak was.
Drup-drup-drup is wat onder de motor uitkomt. Het komt niet bij de waterpompaansluiting vandaan.
Volgens Scandcar moest ik de koppakking van een 230F hebben, die heb ik gebruikt.
Wat bedoel je met
In mijn geval is zo, dat de kop op die ringen in de pakking drukt, op het cilinderblok. Namelijk de boring van mijn cilinders is 89,68 mm en de diameter van de ringen in de pakking is met ca. 92 mm dus groter.
Had ik misschien toch de pakking van een B21 moeten hebben? Kan dat het euvel zijn?
Drup-drup-drup is wat onder de motor uitkomt. Het komt niet bij de waterpompaansluiting vandaan.
Volgens Scandcar moest ik de koppakking van een 230F hebben, die heb ik gebruikt.
Wat bedoel je met
Citaat:De B230 kop is ook niet gewend op die plek te drukken, want de B230 vuurring is 96 mm.?
In mijn geval is zo, dat de kop op die ringen in de pakking drukt, op het cilinderblok. Namelijk de boring van mijn cilinders is 89,68 mm en de diameter van de ringen in de pakking is met ca. 92 mm dus groter.
Had ik misschien toch de pakking van een B21 moeten hebben? Kan dat het euvel zijn?