26 September 2009, 23:01
Zojuist andere kop op mijn blok gezet. B230F kop op een B19A onderblok. Motor loopt nu eindelijk heel mooi. Maar... Koppakking lek (nieuwe pakking!): veel waterverlies en smurrie in de olie en damp onder het klepdeksel.
Wat kan de oorzaak zijn? De kop zag er heel mooi vlak uit, erg krom kan ie toch haast niet zijn geweest dan, of wel? Hoe moet ik dit gaan oplossen?
Eerst zal de kop sowieso los moeten, maar ik begrijp dus niet waar dit lek nu ineens vandaan kan komen: heb toch netjes gewerkt dacht ik zo... Iemand suggesties?
Wat kan de oorzaak zijn? De kop zag er heel mooi vlak uit, erg krom kan ie toch haast niet zijn geweest dan, of wel? Hoe moet ik dit gaan oplossen?
Eerst zal de kop sowieso los moeten, maar ik begrijp dus niet waar dit lek nu ineens vandaan kan komen: heb toch netjes gewerkt dacht ik zo... Iemand suggesties?