23 December 2005, 01:14
dat ziet er mooi uit!
Zijn er geen B23.T's geleverd met mechanische injectie?
Ik zou zlef niet graag een B230 van voor 1989 gebruiken voor veel pk's, vanwege de dunnere drijfstangen en bij de nog eerdere de slechte plaatsing van het axiale lager. voor zover ik weet is de B230ET alleen in de beginfase fan de B230 geleverd, dus met de slechtere onderdelen.
Zon B230ET blok heeft geloof ik tegen de 185 pk bij, schrik niet, 6800 rpm, als het klopt.
Ik heb gehoord dat er bepaalde aftermarket nokkenassen in zweden verkocht worden die ook erg goed zijn. De Enem V16, kg2t, vanalles, weet alleen dat ze meestal extremer zijn dan de volvo nokkenassen..
Een B23 turbo is echt een super sterk blok. Een scandinavisch tijdschrift heeft zon blok tot dik 450 pk opgevoerd op standaar alles! Dikke turbo enzo erop, maar drijfstangen, zuigers, krukas, lagers, alles origineel, wel een beetje bewerkt... zie hier voor scans van de artikels: http://www.pukema.com/bilsport/bilsport.html
Zijn er geen B23.T's geleverd met mechanische injectie?
Ik zou zlef niet graag een B230 van voor 1989 gebruiken voor veel pk's, vanwege de dunnere drijfstangen en bij de nog eerdere de slechte plaatsing van het axiale lager. voor zover ik weet is de B230ET alleen in de beginfase fan de B230 geleverd, dus met de slechtere onderdelen.
Zon B230ET blok heeft geloof ik tegen de 185 pk bij, schrik niet, 6800 rpm, als het klopt.
Ik heb gehoord dat er bepaalde aftermarket nokkenassen in zweden verkocht worden die ook erg goed zijn. De Enem V16, kg2t, vanalles, weet alleen dat ze meestal extremer zijn dan de volvo nokkenassen..
Een B23 turbo is echt een super sterk blok. Een scandinavisch tijdschrift heeft zon blok tot dik 450 pk opgevoerd op standaar alles! Dikke turbo enzo erop, maar drijfstangen, zuigers, krukas, lagers, alles origineel, wel een beetje bewerkt... zie hier voor scans van de artikels: http://www.pukema.com/bilsport/bilsport.html
240 | 1991 | B230F+T | M90 | 291 KKm | Bilstein B6/Koni

