22 December 2005, 23:33
hey lucas
het kan veel simpeler hoor.
je neemt een 740 turbo met een B230ET motor
een B230ET motor heeft 185pk , deze heeft het meeste pkaas standaard
omdat de comp.verhouding hoger is dan de B230FT (165pk)
dan neem je je eigen cil.kop van je B21ET die zet je der op.
dan de inlaatspruitstuk overzetten + IC want die zitten toch ook al bij die motor.
de turbo is misschien watergekoeld , dan zet je hem ook over anders hoeft het niet natuurlijk.
een watergekoelde turbo kan meer hitte verwerken , dus mechanisch sterker.
ook zet je de nokkenas van de B230ET over , dit is een " A ".
deze heeft in midden en bovenin meer te vertellen door een ander kleppen diagram en lift hoogte.
het liefts een VX3 monteren dan ben je klaar. (beter is er niet).
als je kan bemachtigen een uitlaatspruitstuk van een turbo van na 1992.
deze is beter in flow naar de turbo. (zie ander topic).
dan kan je met een beetje goed afstellen , zo rond de 240 pk hebben en een koppel van rond de 400 NM.
dat heeft deze motor ook. [size=7px]("home made by kaasie")[/size]
degene met stuurbekrachtigingspomp is een B230ET met mech.injectie.
![[Afbeelding: e460jb.th.jpg]](http://img246.imageshack.us/img246/4985/e460jb.th.jpg)
het kan veel simpeler hoor.
je neemt een 740 turbo met een B230ET motor
een B230ET motor heeft 185pk , deze heeft het meeste pkaas standaard
omdat de comp.verhouding hoger is dan de B230FT (165pk)
dan neem je je eigen cil.kop van je B21ET die zet je der op.
dan de inlaatspruitstuk overzetten + IC want die zitten toch ook al bij die motor.
de turbo is misschien watergekoeld , dan zet je hem ook over anders hoeft het niet natuurlijk.
een watergekoelde turbo kan meer hitte verwerken , dus mechanisch sterker.
ook zet je de nokkenas van de B230ET over , dit is een " A ".
deze heeft in midden en bovenin meer te vertellen door een ander kleppen diagram en lift hoogte.
het liefts een VX3 monteren dan ben je klaar. (beter is er niet).
als je kan bemachtigen een uitlaatspruitstuk van een turbo van na 1992.
deze is beter in flow naar de turbo. (zie ander topic).
dan kan je met een beetje goed afstellen , zo rond de 240 pk hebben en een koppel van rond de 400 NM.
dat heeft deze motor ook. [size=7px]("home made by kaasie")[/size]
degene met stuurbekrachtigingspomp is een B230ET met mech.injectie.
![[Afbeelding: e460jb.th.jpg]](http://img246.imageshack.us/img246/4985/e460jb.th.jpg)


![[Afbeelding: shockedy.gif]](http://img192.imageshack.us/img192/8264/shockedy.gif)