12 August 2009, 16:20
De stationairregelklep bij een B230F is geen stappen motor, maar een magneetklep met veer.
Ik heb hetzelfde euvel gehad (uitvallen van de motor). Bij 0 volt staat de klep op een kier (starten). Daarna kan de klep geregeld worden van 0 naar 100% open door de spanning te regelen van 2 naar 12 volt. De klep heb ik op een regelbare voeding aangesloten. Door het magneetveld te vergroten trek je de veer verder open. Bij mij was er echter niks aan de hand met de klep.
Het euvel was mij mij de LMM (waarschijnlijk door een te vet luchtfilter).
Je kan dit makkelijk testen door de stekker van de LMM los te trekken. Na het starten zou hij stationair moeten blijven lopen. Als je gaat rijden merk je wel dat hij niet lekker oppakt omdat hij de luchtmassa niet kan meten. Na het vervangen zou dit ook weg moeten zijn.
Ik heb hetzelfde euvel gehad (uitvallen van de motor). Bij 0 volt staat de klep op een kier (starten). Daarna kan de klep geregeld worden van 0 naar 100% open door de spanning te regelen van 2 naar 12 volt. De klep heb ik op een regelbare voeding aangesloten. Door het magneetveld te vergroten trek je de veer verder open. Bij mij was er echter niks aan de hand met de klep.
Het euvel was mij mij de LMM (waarschijnlijk door een te vet luchtfilter).
Je kan dit makkelijk testen door de stekker van de LMM los te trekken. Na het starten zou hij stationair moeten blijven lopen. Als je gaat rijden merk je wel dat hij niet lekker oppakt omdat hij de luchtmassa niet kan meten. Na het vervangen zou dit ook weg moeten zijn.
Volvo 240GL Sedan 1989 B230F, elektrische fan en draco's. Volvo 940 Estate turbo 1997 B230FK ,19T en 3" DP. Honda CBR900 Fireblade Streetfighter/Stuntmotor. Yamaha WR450F Enduro/Supermotard