10 August 2009, 21:33
De stationairregelklep is gewoon een eletromechamisch hulpmiddel om onder alle omstandigheden 8-900 rpm stat. te kunnen draaien. Zonder stekker kan ook, dan blijft-ie een kiertje open staan, dat opgeteld bij het kiertje van de "gesloten" gasklep geeft een redelijk normaal stationair. Als je de slang vd regelklep dicht knijpt krijg je als het goed is 500 rpm stationair, minimaal dus.
Blijf rustig doorrijden tot de benzine uit de regelaar druppelt, dan weet je het zeker. Maar het lijkt me een redelijke gok om hem eens te vervangen.
Als je dat vacuumslangetje afdopt ben je tijdelijk van de benzine"kortsluiting" af, enige nadeel is dat de benzinepomp tegen maximale druk gaat pompen (maakt beduidend meer gezoem).
Blijf rustig doorrijden tot de benzine uit de regelaar druppelt, dan weet je het zeker. Maar het lijkt me een redelijke gok om hem eens te vervangen.
Als je dat vacuumslangetje afdopt ben je tijdelijk van de benzine"kortsluiting" af, enige nadeel is dat de benzinepomp tegen maximale druk gaat pompen (maakt beduidend meer gezoem).
Volvo 940 1997 Volvo 144 1969