31 July 2009, 10:39
zorg dat de stalling zo droog mogelijk is, een vochtige omgeving is funest.
Verder:
- banden wat harder oppompen of evt de auto op bokjes zetten
- je zou een grote vochtvreter in het interieur kunnen zetten om 't droog te houden. En ik zou 1 raam op een kiertje zetten
- benzinetank volgooien: geen lucht = geen roest
- roestplekje: roest wegkrabben en iets van noverox of een andere roestomzetter erop smeren, zodat het niet uitbreidt
- zorgen dat ie goed schoon is, liefst in de was zetten, maar iig ervoor zorgen dat er geen vogelpoep meer op zit
- evt. paar druppels olie in de cylinders gooien (via bougiegat)
- evt. verse (goedkope) oliewissel, maar eigenlijk beetje teveel van het goed
- zorgen dat je remmen goed vrijlopen (dus niet de laatste meters hard remmen). Blijft lastig punt.
- auto niet op de handrem, maar alleen in de versnelling wegzetten
- goed opgeladen accu, liefst aan de druppellader of iig voor de winter nog een keer opladen
vlgs mij ben je dan een heel eind.
Verder:
- banden wat harder oppompen of evt de auto op bokjes zetten
- je zou een grote vochtvreter in het interieur kunnen zetten om 't droog te houden. En ik zou 1 raam op een kiertje zetten
- benzinetank volgooien: geen lucht = geen roest
- roestplekje: roest wegkrabben en iets van noverox of een andere roestomzetter erop smeren, zodat het niet uitbreidt
- zorgen dat ie goed schoon is, liefst in de was zetten, maar iig ervoor zorgen dat er geen vogelpoep meer op zit
- evt. paar druppels olie in de cylinders gooien (via bougiegat)
- evt. verse (goedkope) oliewissel, maar eigenlijk beetje teveel van het goed
- zorgen dat je remmen goed vrijlopen (dus niet de laatste meters hard remmen). Blijft lastig punt.
- auto niet op de handrem, maar alleen in de versnelling wegzetten
- goed opgeladen accu, liefst aan de druppellader of iig voor de winter nog een keer opladen
vlgs mij ben je dan een heel eind.
Volvo 245 TIC - Gerestaureerd en verkocht...