18 November 2014, 19:38
flip_21 schreef:B234 is het makkelijkste, kun je de 4 gang automaat van een 200/700/900 nemen. Voldoet niet aan je eis van jonger dan 8 jaar.... die ik ook totaal niet snap.
Als dat zo belangrijk is, zou ik een 5 cylinder nemen (20 klepper). Die kun je aan een 960 automaat koppelen (wel elektronische bak). Moet je dus aansturen, wat wel kan maar dat zal niet 1, 2, 3 perfect soepel gaan schakelen als je dat zelf gaat maken. Maar ook hiervoor geldt dat de motor niet te nieuw moet zijn, dan past t niet meer denk ik..
Moest ook aan die 16klepper denken. Heeft volgens mij ook bijna 160 pk.
Er zwerft ook op het web ergens een ombouw met een 6-cil in een p1800. Daarbij viel me toen op dat het er nog ruim uitzag...
245 GLE automaat 1979, B230E/AW03-71
244 DL 1982 wit “de Belg” B19A
244 DL 1977 Blauw onderweg naar spuiter met B230FB/AW03-71L
944 II 1996 B230FK/M90 (Verkocht)
P1800ES 1972 Blauw
Volvo toch ..
244 DL 1982 wit “de Belg” B19A
244 DL 1977 Blauw onderweg naar spuiter met B230FB/AW03-71L
944 II 1996 B230FK/M90 (Verkocht)
P1800ES 1972 Blauw
Volvo toch ..