18 July 2009, 15:40
Al enige tijd heeft mijn 244 uit '77 last van veel grijze rook uit de uitlaat bij het starten. Nu duidt dit volgens mij op een te rijk mengsel. Ik heb de bougies eruit gwedraaid en deze zijn zwart maar wel droog, ook dit duidt volgens mij op een te rijk mengsel.
Mijn vraag is nu welke stappen moeten ik controleren? Luchtfilter is niet erg vervuilt, choke afstellen?
Ik ben een beginner in het sleutelen maar niet bang om een en ander beet te pakken. Ik hoor graag van jullie welk stappenplan ik het beste kan ondernemen.
Overigens is dit een erg goed forum waar ik al veel waardevolle info vandaan heb, maar mijn vraag helaas niet goed heb kunnen vinden (kan ook aan mijn zoekkunsten liggen hoor!)
bijvoorbaat dank Sander
Mijn vraag is nu welke stappen moeten ik controleren? Luchtfilter is niet erg vervuilt, choke afstellen?
Ik ben een beginner in het sleutelen maar niet bang om een en ander beet te pakken. Ik hoor graag van jullie welk stappenplan ik het beste kan ondernemen.
Overigens is dit een erg goed forum waar ik al veel waardevolle info vandaan heb, maar mijn vraag helaas niet goed heb kunnen vinden (kan ook aan mijn zoekkunsten liggen hoor!)
bijvoorbaat dank Sander
Volvo V70 2.0d Limited Edition 2009<br />Volvo 244 Jubilee 1977<br />volvo 945 D24Tic 1994 (verkocht met 417.000km, en rijdt nog steeds)<br />volvo V40 Europa Nordic Navigator 2004 (verkocht)