14 July 2009, 15:12
Oliekoeler zit in je radiateur, zoek naar twee olieleidingen.
De AW70/71 is wat je zoekt, deze hebben een vierde versnelling/overdrive (van 1:1 naar 0,7:1, dat scheelt). Een lock-up (AW71L) is leuk maar scheelt uiteindelijk niet zo veel toeren (ca. 300 rpm).
Met 1979 is een mechanische teller aansluiting nodig, dat beperkt je keuze tot pre-86 bakken (nogal), of je kan het eindstuk van je BW55 overzetten op een recentere AW.
De koppelomvormer hoort in principe bij de automaat, maar moet voor AW en BW hetzelfde zijn, net als de flexplaat.
De AW is langer (dankzij de OD) dus de cardanas is korter en je moet wat gaten door de bodem boren en/of improviseren voor de baksteun.
De AW70/71 is wat je zoekt, deze hebben een vierde versnelling/overdrive (van 1:1 naar 0,7:1, dat scheelt). Een lock-up (AW71L) is leuk maar scheelt uiteindelijk niet zo veel toeren (ca. 300 rpm).
Met 1979 is een mechanische teller aansluiting nodig, dat beperkt je keuze tot pre-86 bakken (nogal), of je kan het eindstuk van je BW55 overzetten op een recentere AW.
De koppelomvormer hoort in principe bij de automaat, maar moet voor AW en BW hetzelfde zijn, net als de flexplaat.
De AW is langer (dankzij de OD) dus de cardanas is korter en je moet wat gaten door de bodem boren en/of improviseren voor de baksteun.
Volvo 940 1997 Volvo 144 1969

