14 July 2009, 09:02
Rhino schreef:Krijgen alle benzinewagens een groene sticker! (ik hhad rood verwacht)
Ja, en nee, auto's die standaard met geregelde kat rijden en dat in het kenteken te vinden is krijgen dat.
Zelfs hier kan je je auto niet echt upgraden, Euro2 diesel kan met roetfilter naar Euro2+ en gaat van rood naar geel...nu blijkt dat die filters weinig bijdragen aan uitstootvermindering...
Oldtimers krijgen niets tenzij ze lid zijn van de Fehac o.i.d. maar dat kost dan weer E150...
Voor de jonge injectie Volvo 240 zijn hier Euro2 setjes verkrijgbaar die zo'n upgrade mogelijk maken...van rood naar geel...
Voor de Eend is ook een complete set met geregelde kat verkrijgbaar, E1000 dus heb ik die maar op E85 laten lopen.
Ik heb het maar gelaten, want hier wordt al vastgesteld: Oudere auto's zijn niet zo extra vervuilend, laat staan dat een Visa diesel meer uitstoot heeft dan een Sport Touareg V10 tdi....
Kortom, waarschijnlijk gaat e.e.a. toch weer de prullenbak in. Het is gewoon geldklopperij geweest die geen invloed heeft op de luchtkwaliteit...
Verder kan je voor een dagje Keulen beter die E25 stoppen in een stepje of een fietsrek want er is nog steeds prima direct aan het centrum te parkeren...
Wel zou het wellicht goed zijn bij de APK wat ruimer de uitstoot te meten zodat je daarmee kan laten zien dat je op gas of e85 rijdt....hierdoor zijn mijn Volvo en Eend groener dan een hybride Lexus....
[img][/img]