13 July 2009, 08:52
Zonnehuis2 schreef:Ik heb het zelf ingebouwd en geprogrammeerd in een volvo 164 samen met Benzine en LPG injectie. Mijn ervaring was dat ik eerst bijna de volledige megasquirt faq moest doorlezen voordat ik wist waarmee ik bezig was. Maar wat verwacht je anders, het gaat hier om een compleet motormanagment.
En dat lezen kan ik bevestigen. Inbouwen is niet zo'n probleem maar het goed lezen van de beschikbare informatie en toepassen hiervan behorende bij het systeem is een must om het een geslaagde actie te maken.
@f3rdy; is het een idee om eens de programmasettings uit te wisselen om te kijken wat we ieder voor zich er van hebben gemaakt, lijkt mij zeer interessant en leerzaam. Zelf heb ik het systeem op een B21E gezet wat natuurlijk verschillende setting zal geven.
[/quote]
Dat vind ik goed, ik zal het bestand uploaden.
Jelmar schreef:f3rdy schreef:Het grote voordeel vind ik dat het systeem zelfregelend is (bijvoorbeeld feedback via de uitlaatgasmeting), je brandstofafstelling zal dus altijd gecorrigeerd worden.
Het systeem kan BIJREGELEN aan de hand van oa. een AFR waarde (lambda signaal). hoeveel het systeem bijregeld is afhankelijk van de door jou zelf ingestelde waardes hiervoor !
Ik zeg dit er even bij voordat mensen denken dat een KDFI cq MegaSquirt zich zelf volledig inleerd
@f3rdy; nice !! maar maken die LPG injectoren geen pokke herrie zo op dat luchtfilterhuis ??
Ja je hebt volledig gelijk, je kunt de volledige programmatuur achter het regelen instellen. De maximale waarde die
bijgeregeld mag worden, maar ook de snelheid waarmee dit gebeurd volgens een zogenaamde PID
regelaar (voor diegene die niet weten wat dit is: http://nl.wikipedia.org/wiki/PID-regelaar )
De LPG injectoren hoor je nauwlijks, je hoort helaas alleen de verdamper een kloppend geluid maken bij stationair
draaien van de motor. Die zit namelijk tegen het schutbord achter het luchtfilter geplaatst (het geluid is niet storend).