14 June 2009, 20:49
de oliepomp zal niet in de weg zitten, hooguit de aanzuigbuis.
de pomp zit nl. om de krukas heen als soort van inwendig tandwiel.
ik denk eerder dat je het moet zoeken in de boutjes van de achterste krukas-keering-houder.
download anders maar eens een van de befaamde greenbooks;
http://www.k-jet.org/files/greenbooks/TP...part_2.pdf
op een van de bovenste foto's van deel 2 (blz 96)kan volgens mij zien dat er vanaf onder nog twee boutjes zitten die carterpan en keerring-houder aan elkaar bevestigd houden.
morgen zal ik even kijken bij een D24TIC waarvan ik het vliegwiel er toch af heb liggen.
ik ben eerlijk gezegd bang dat je de bak er toch achter vandaan zal moeten halen maar zal nog even voor je kijken zoals gezegd.
EDIT: vond deze ook nog http://volvolvo.nl/index.php?option=com_...pic=4194.0
hier heeft Rob nog wat nuttige info gepost, met name de onderste is daarvan nuttig m.b.t. carterpan
EDIT 2 foto van de D24 carter-pakking bevestigd dit vermoeden;
http://www.guarnitauto.it/scheda_prodott...9&lang=eng
nu is het alleen nog de vraag of het vliegwiel er af moet om bij die achterste boutjes te komen recht onder de achterste krukaskeerring.
de pomp zit nl. om de krukas heen als soort van inwendig tandwiel.
ik denk eerder dat je het moet zoeken in de boutjes van de achterste krukas-keering-houder.
download anders maar eens een van de befaamde greenbooks;
http://www.k-jet.org/files/greenbooks/TP...part_2.pdf
op een van de bovenste foto's van deel 2 (blz 96)kan volgens mij zien dat er vanaf onder nog twee boutjes zitten die carterpan en keerring-houder aan elkaar bevestigd houden.
morgen zal ik even kijken bij een D24TIC waarvan ik het vliegwiel er toch af heb liggen.
ik ben eerlijk gezegd bang dat je de bak er toch achter vandaan zal moeten halen maar zal nog even voor je kijken zoals gezegd.
EDIT: vond deze ook nog http://volvolvo.nl/index.php?option=com_...pic=4194.0
hier heeft Rob nog wat nuttige info gepost, met name de onderste is daarvan nuttig m.b.t. carterpan
EDIT 2 foto van de D24 carter-pakking bevestigd dit vermoeden;
http://www.guarnitauto.it/scheda_prodott...9&lang=eng
nu is het alleen nog de vraag of het vliegwiel er af moet om bij die achterste boutjes te komen recht onder de achterste krukaskeerring.

