11 June 2009, 22:09
Nou, mijn bericht op 17 mei was te vroeg gejuichd... >
Het probleem van de niet-meer-stoppende ruitenwissers kwam weer terug.
Vanavond maar weer eens op zoek gegaan naar een oorzaak. Zoals altijd beginnen met zoeken naar een los contactje of een massaprobleem.
Wat bleek:
Het metalen kapje naast de ruitenwissermotor (met dat plastic folie eronder), waar de contactpuntjes van het ruitenwissermechaniek onder zitten, er af gehaald. Het koperen veertje dat tegen het metalen kapje aangedrukt hoort te zitten was helemaal zwart, en ook de plek op het kapje waar het veertje tegenaan drukt was zwart. Geen idee wat dit contactje doet maar toch maar even helemaal schoongeschuurd en het veertje wat omhoog gebogen zodat het extra strak tegen het kapje aan zit.
Kapje er weer op geschroefd, en jawel:
Ze doen het weer!! ;D

Het probleem van de niet-meer-stoppende ruitenwissers kwam weer terug.
Vanavond maar weer eens op zoek gegaan naar een oorzaak. Zoals altijd beginnen met zoeken naar een los contactje of een massaprobleem.
Wat bleek:
Het metalen kapje naast de ruitenwissermotor (met dat plastic folie eronder), waar de contactpuntjes van het ruitenwissermechaniek onder zitten, er af gehaald. Het koperen veertje dat tegen het metalen kapje aangedrukt hoort te zitten was helemaal zwart, en ook de plek op het kapje waar het veertje tegenaan drukt was zwart. Geen idee wat dit contactje doet maar toch maar even helemaal schoongeschuurd en het veertje wat omhoog gebogen zodat het extra strak tegen het kapje aan zit.
Kapje er weer op geschroefd, en jawel:
Ze doen het weer!! ;D
Volvo for life
Past: 142DL - 244DL - 245GL Aut. 1981 - 240 USA Aut. 1992 - 240GL Classic 1993 - V401.8 Aut. - S60T5 GT - XC90D5 GT - XC70 2.5T GT - V60 T4 PS - V40 D2
Present: 240GL Classic Electric 1993/2012 www.electricvolvo.com
Past: 142DL - 244DL - 245GL Aut. 1981 - 240 USA Aut. 1992 - 240GL Classic 1993 - V401.8 Aut. - S60T5 GT - XC90D5 GT - XC70 2.5T GT - V60 T4 PS - V40 D2
Present: 240GL Classic Electric 1993/2012 www.electricvolvo.com