23 May 2009, 09:58
Heb gisteren de dikke plus-kabel tussen de startmotor en de dynamo vervangen. Hiervoor moest ik de gehele kabelboom onder en langs de motor loshalen. Helaas heb ik niet goed opgelet waar nu welke kabel op wordt aangesloten. Gevolg: bij contact maken onstaat kortsluiting waardoor zekering nr. 13 (o.a. richtingaanwijzers) eruit knalt. Wat zou het probleem kunnen zijn? Wellicht is het moeilijk aan de foto's te zien waar welke kabels nu heen lopen, maar ik doe toch een poging. Autorijden zonder richtingaanwzijzers, controlelampjes op het dashboard en de temperatuurmeter is mij namelijk te gevaarlijk.
![[Afbeelding: P1010099.jpg]](http://i121.photobucket.com/albums/o211/Harryvolvo244/P1010099.jpg)
![[Afbeelding: P1010097.jpg]](http://i121.photobucket.com/albums/o211/Harryvolvo244/P1010097.jpg)
![[Afbeelding: P1010098.jpg]](http://i121.photobucket.com/albums/o211/Harryvolvo244/P1010098.jpg)
![[Afbeelding: P1010101.jpg]](http://i121.photobucket.com/albums/o211/Harryvolvo244/P1010101.jpg)
de dynamo heeft een interne spanningsregelaar, ik vraag me af of ik die niet gebruikte aansluiting (D+) nog ergens voor moet gebruiken.
![[Afbeelding: P1010099.jpg]](http://i121.photobucket.com/albums/o211/Harryvolvo244/P1010099.jpg)
![[Afbeelding: P1010097.jpg]](http://i121.photobucket.com/albums/o211/Harryvolvo244/P1010097.jpg)
![[Afbeelding: P1010098.jpg]](http://i121.photobucket.com/albums/o211/Harryvolvo244/P1010098.jpg)
![[Afbeelding: P1010101.jpg]](http://i121.photobucket.com/albums/o211/Harryvolvo244/P1010101.jpg)
de dynamo heeft een interne spanningsregelaar, ik vraag me af of ik die niet gebruikte aansluiting (D+) nog ergens voor moet gebruiken.
![[Afbeelding: P1010100.jpg]](http://i121.photobucket.com/albums/o211/Harryvolvo244/P1010100.jpg)
Volvo 740 tic '84.