Waardering:
  • 0 stemmen - gemiddelde waardering is 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Waarom van 6-in lijn (164) naar V6 (264) ?
#6
wellicht staat hier iets?

The PRV story begins in 1966 when Peugeot and Renault entered a cooperative agreement to manufacture common components. The first joint subsidiary, La Fran?aise de M?chanique (also called Compagnie Fran?aise de M?chanique or simply FM) was launched in 1969. The FM factory was built in Douvrin near Lens in northern France. The PRV engines are sometimes referred to as Douvrin engines.

In 1971, Volvo joined Peugeot and Renault in the creation of the PRV company, a PLC in which each of the three manufacturers owned an equal portion. The company originally planned to build V8 engines, although these were later scrapped in favor of a smaller and more fuel efficient V6. The 1973 energy crisis and taxes levied against engines of displacement greater than 2.8 L made large V8 engines somewhat undesirable and expanded the market for smaller engines. Additionally, Renault needed a V6 engine to fit in its new model, the 30 TS.

Machinery for assembling the engines arrived at Douvrin in early June of 1973 and buildings for producing the engines were finished in January of 1974. The first PRV engines were officially introduced on October 3, 1974 in the Volvo 264. Adoption was swift, and the PRV V6 had been sold in at least five different models by the end of 1975.


http://www.answers.com/main/ntquery;jses...nktext=B27


GOOOOOOOGLE!!!!!!!!!!!!!!
244 DL Sedan 1984
780 B280F 1986 (oudste rijdende originele NL)
740 Estate Turbo intercooler + 1990
C70 2.0T Convertible 2004
Antwoord


Berichten in dit topic
Waarom van 6-in lijn (164) naar V6 (264) ? - door Gerben - 13 December 2005, 15:34
Waarom van 6-in lijn (164) naar V6 (264) ? - door Divadi - 13 December 2005, 15:42
Waarom van 6-in lijn (164) naar V6 (264) ? - door Gerben - 13 December 2005, 17:09
Waarom van 6-in lijn (164) naar V6 (264) ? - door ***t_blijft_behelpen*** - 13 December 2005, 17:11
Waarom van 6-in lijn (164) naar V6 (264) ? - door Gerben - 13 December 2005, 17:17
Waarom van 6-in lijn (164) naar V6 (264) ? - door PP - 13 December 2005, 19:50
Waarom van 6-in lijn (164) naar V6 (264) ? - door a.huis - 13 December 2005, 22:32
Waarom van 6-in lijn (164) naar V6 (264) ? - door Jw240 - 13 December 2005, 23:17
Waarom van 6-in lijn (164) naar V6 (264) ? - door Ticcie - 14 December 2005, 01:04
Waarom van 6-in lijn (164) naar V6 (264) ? - door kaasie - 14 December 2005, 23:49
Waarom van 6-in lijn (164) naar V6 (264) ? - door kaasie - 15 December 2005, 23:36
Waarom van 6-in lijn (164) naar V6 (264) ? - door a.huis - 16 December 2005, 22:26
Waarom van 6-in lijn (164) naar V6 (264) ? - door kaasie - 16 December 2005, 22:54
Waarom van 6-in lijn (164) naar V6 (264) ? - door Jw240 - 17 December 2005, 16:02
Waarom van 6-in lijn (164) naar V6 (264) ? - door a.huis - 18 December 2005, 00:01
Waarom van 6-in lijn (164) naar V6 (264) ? - door kaasie - 18 December 2005, 21:04
Waarom van 6-in lijn (164) naar V6 (264) ? - door MP - 24 June 2006, 22:17

Lijst met mogelijk verwante topics
Topic Auteur Reacties Weergaven Laatste bericht
  motorswap b28 naar b280 paarhuis 14 19.957 15 February 2013, 22:55
Laatste bericht: paarhuis
  zoektocht naar olie. wat moet er in? 265gl 5 7.421 5 August 2012, 21:09
Laatste bericht: 265gl
  Volvo 265 ombouwen naar 4 cilinder JDDV 11 11.570 1 March 2009, 11:38
Laatste bericht: jos245

Ga naar locatie:


Gebruikers die dit topic lezen: 1 gast(en)