Waardering:
  • 0 stemmen - gemiddelde waardering is 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Waarom van 6-in lijn (164) naar V6 (264) ?
#3
Citaat:In 1971, Volvo joined Peugeot and Renault in the creation of the PRV company, a PLC in which each of the three manufacturers owned an equal portion. The company originally planned to build V8 engines, although these were later scrapped in favor of a smaller and more fuel efficient V6. The 1973 energy crisis and taxes levied against engines of displacement greater than 2.8 L made large V8 engines somewhat undesirable and expanded the market for smaller engines. Additionally, Renault needed a V6 engine to fit in its new model, the Renault 30.

bron: http://en.wikipedia.org/wiki/PRV_engine

Wat ik hier uit zou kunnen opmaken is dat ze eigenlijk V8 motoren wilden bouwen. Maar dat dus niet ging lukken. Ik denk dat Volvo al te ver er in zat qua investeringen en afspraken om zich terug te trekken en dus maar mee heeft gewerkt aan de V6.
"Volvo - not everybody's car - but who wants to be everybody?"
Antwoord


Berichten in dit topic
Waarom van 6-in lijn (164) naar V6 (264) ? - door Gerben - 13 December 2005, 15:34
Waarom van 6-in lijn (164) naar V6 (264) ? - door Divadi - 13 December 2005, 15:42
Waarom van 6-in lijn (164) naar V6 (264) ? - door TheSaint77 - 13 December 2005, 16:56
Waarom van 6-in lijn (164) naar V6 (264) ? - door Gerben - 13 December 2005, 17:09
Waarom van 6-in lijn (164) naar V6 (264) ? - door Gerben - 13 December 2005, 17:17
Waarom van 6-in lijn (164) naar V6 (264) ? - door PP - 13 December 2005, 19:50
Waarom van 6-in lijn (164) naar V6 (264) ? - door a.huis - 13 December 2005, 22:32
Waarom van 6-in lijn (164) naar V6 (264) ? - door Jw240 - 13 December 2005, 23:17
Waarom van 6-in lijn (164) naar V6 (264) ? - door Ticcie - 14 December 2005, 01:04
Waarom van 6-in lijn (164) naar V6 (264) ? - door kaasie - 14 December 2005, 23:49
Waarom van 6-in lijn (164) naar V6 (264) ? - door kaasie - 15 December 2005, 23:36
Waarom van 6-in lijn (164) naar V6 (264) ? - door a.huis - 16 December 2005, 22:26
Waarom van 6-in lijn (164) naar V6 (264) ? - door kaasie - 16 December 2005, 22:54
Waarom van 6-in lijn (164) naar V6 (264) ? - door Jw240 - 17 December 2005, 16:02
Waarom van 6-in lijn (164) naar V6 (264) ? - door a.huis - 18 December 2005, 00:01
Waarom van 6-in lijn (164) naar V6 (264) ? - door kaasie - 18 December 2005, 21:04
Waarom van 6-in lijn (164) naar V6 (264) ? - door MP - 24 June 2006, 22:17

Lijst met mogelijk verwante topics
Topic Auteur Reacties Weergaven Laatste bericht
  motorswap b28 naar b280 paarhuis 14 19.952 15 February 2013, 22:55
Laatste bericht: paarhuis
  zoektocht naar olie. wat moet er in? 265gl 5 7.419 5 August 2012, 21:09
Laatste bericht: 265gl
  Volvo 265 ombouwen naar 4 cilinder JDDV 11 11.568 1 March 2009, 11:38
Laatste bericht: jos245

Ga naar locatie:


Gebruikers die dit topic lezen: 1 gast(en)