10 April 2009, 16:00
De lichtschakelaar uit mijn 245 GL '83 werkt niet goed, is half doorgebrand ...
Ik wil er een nieuw type in zetten maar snap niet hoe het moet. De oude heeft 5 draden: wit (massa stadslicht?), geel (massa dimlicht?), rood (constante 12 V, groen (?) en rood/wit (waarschijnlijk schakeldraad contactslot)
Op de nieuwe schakelaar zitten 6 polen i.p.v. 5 bij de oude, genummerd 1 t/m 6. Weet iemand welke draden op de verschillende polen moeten?
nummer 2 en nummer 5 zijn continu met elkaar verbonden.
nummer 3 en nummer 6 zijn met elkaar verbonden in de stadslicht stand.
nummer 1 en nummer 4 zijn met elkaar verbonden in de dimlichtstand
Er komt toch ook een draadje van het grootlichtrelais? Die er voor zorg dat het dimlicht uit gaat bij grootlicht?
Alle hulp is welkom!
Ik wil er een nieuw type in zetten maar snap niet hoe het moet. De oude heeft 5 draden: wit (massa stadslicht?), geel (massa dimlicht?), rood (constante 12 V, groen (?) en rood/wit (waarschijnlijk schakeldraad contactslot)
Op de nieuwe schakelaar zitten 6 polen i.p.v. 5 bij de oude, genummerd 1 t/m 6. Weet iemand welke draden op de verschillende polen moeten?
nummer 2 en nummer 5 zijn continu met elkaar verbonden.
nummer 3 en nummer 6 zijn met elkaar verbonden in de stadslicht stand.
nummer 1 en nummer 4 zijn met elkaar verbonden in de dimlichtstand
Er komt toch ook een draadje van het grootlichtrelais? Die er voor zorg dat het dimlicht uit gaat bij grootlicht?
Alle hulp is welkom!
Bedankt en de groeten! 245 GL '79/244 GL '80/745 GL '85/144 DL '72/Amazon Combi '68