Waardering:
  • 0 stemmen - gemiddelde waardering is 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Doorgebrande lichtschakelaar
Ik heb het volgende probleem. De achterkant van mijn lichtschakelaar van mijn volvo 244 diesel uit 1983 is door de jaren heen los gaan zitten en de contacten zijn blijkbaar gaan spetteren, gevolg weggesmolten aansluitingen. Nu ben ik al bij veel onderdelenleveranciers geweest maar geen van allen hebben de schakelaar die ik moet hebben. Ik heb een driepotige schakelaar die zit in een 5 potige contrastekker. De schakelaar heeft een ijzeren behuizing en er staan de volgende nummers op: 04844200 en 1215170 en een merktekentje KL in een rondje. Alle onderdelenleveranciers waar ik langs ben gegaan hebben wel schakelaars maar allemaal 6 potige die niet passen. Bovendien allemaal in een plastic behuizing. De mijne hebben ze nog nooit eerder gezien. Mijn volvo is volledig origineel en ook de bedrading.

Wie kent mijn schakelaar wel en weet of deze speciaal voor een diesel is ? ??? en wie heeft er toevallig een voor mij. Ik heb de schakelaar dichtgelijmd en hij werkt maar massa wordt nog steeds warm. Lijkt mij niet goed.

Ik hoor het graag
Antwoord
Zal vast wel iets met het bouwjaar te maken hebben, niet met diesel. Ik zag er een tijdje terug ÃÂÃÂntje op MP, deze: http://link.marktplaats.nl/248944312

In de US: http://www.fcpgroton.com/product-exec/pr...ory_id/200

In NL: http://volvoklassiekeronderdelen.nl/shop...cts_id=202
Volvo 940 1997  Volvo 144 1969
Antwoord
Hoi Marc,

Klopt het is inderdaad de drie pins. Heel vreemd dat zelfs twee volvo monteurs die veel met 200 serie van doen hebben er nog nooit een gezien hebben. Bedankt voor de linkjes!
Is het overigens normaal dat de schakelaar behoorlijk warm wordt??
Groet,

Dirk
Antwoord
Er gaat redelijk stroom door, vandaar de dikke draden ernaartoe. In mijn 240 was de stekker bij zo'n soort schakeling gebraden, dus ja ik denk dat die schakelaars best warm mogen worden. Hou de stekkers zo schoon en strak mogelijk erop om overgangsweerstanden (en warmte) te voorkomen.
Volvo 940 1997  Volvo 144 1969
Antwoord
Probeer het eens bij de heren van Albra. Gezien de hoeveelheid gedemonteerde Volvo's zou het me niet verbazen dat ze er nog 1 hebben liggen. Check: http://volvolvo.nl/index.php?option=com_...pic=5502.0
Voor de rest sluit ik me aan bij Marc: Overgangsweerstand is een killer. Ik heb in mijn (prof.) carriere genoeg zien sneuvelen door slechte verbindingen.
`88 245, B230K, M47
Antwoord
Citaat:Scheelt maar liefst bijna 30 euro met Scandcar!

Goedkoopste shipping method bij FCP voor deze schakelaar is $24
Al met al dan nog wel €11 goedkoper dan Scandcar, maar je hebt 'm ietsje later in huis. (laatste keer priority mail duurde 6 weken bij mij :o )
Lijkt me dat ie vele malen makkelijker in NL te vinden was geweest. (Albra/MP/Sloop) voor een fractie van de prijs
Anyway, je hebt 'm besteld.
[Afbeelding: 84fb94b1c967617fde68e97ccaaf79fc.gif]
Antwoord
Zoals gezegd in NL niet makkelijk te vinden. De meeste zijn 6 pins en heb bij voorkeur liefst een nieuwe.Laten wij hopen dat het inderdaad geen 6 weken gaat duren...... maar oude heb ik weer werkend dus ik heb wel even geduld.
PS: verschil in prijs is € 19 dankzij de lage dollar Wink
Antwoord
Vandaag schakelaar binnengekregen. Behoorlijk snel dus. Het is een kloon uit India, maar goed hij werkt. Gesmolten stekker uit elkaar gehaald en nieuwe verbindingen gemaakt.
Antwoord
H o e r a ! Wink
[Afbeelding: 5a7b8f07-b135-4c27-9c11-feb5959cb6b9_zps20839fa6.jpg]
Antwoord

Lijst met mogelijk verwante topics
Topic Auteur Reacties Weergaven Laatste bericht
  Over lichtschakelaar bedrading en vage relais... Woutair 2 1.736 14 December 2022, 20:34
Laatste bericht: HSGHOR
  Schema/Oplossing 740 1986 gezocht Knippers/Gordelverkl/Lichtschakelaar uitval aernout 5 5.242 30 March 2012, 18:41
Laatste bericht: aernout
  'Zweedse lichtschakelaar' Nicolaas H 18 12.378 4 October 2010, 21:17
Laatste bericht: Nicolaas H
  Lichtschakelaar- en toerentellerprobleem ... henqui 13 6.946 14 April 2009, 23:40
Laatste bericht: henqui

Ga naar locatie:

Gebruikers die dit topic lezen: 1 gast(en)