9 April 2009, 22:14
Nivo/niveau-mats zijn naar mijn weten "zelf-nivellerend"en hoeven cq kunnen dus derhalve niet opgepompt te worden.
O.a. (monroe) Ride-levellers kunnen dat truukje wel..
Btw, nieuwe nivomats voor ââ¬300 valt nog wel mee, maar idd voor een fractie van dat geld heb je schitterende Koni's of Bilsteins.
Let wel even op je veren; volgens mij worden bij Nivomats , bijbehorende slappere veren gemonteerd, dus als je teruggaat naar "standaard" shocks, kan ie in de kont gaan hangen.
Weet je 100% zeker dat je Nivomats zijn overleden? is het niet gewoon een verkooptruuk?.
Ik zou een 2nd opinion vragen; er zijn trouwens ook bedrijven die shocks kunnen reviseren.
O.a. (monroe) Ride-levellers kunnen dat truukje wel..
Btw, nieuwe nivomats voor ââ¬300 valt nog wel mee, maar idd voor een fractie van dat geld heb je schitterende Koni's of Bilsteins.
Let wel even op je veren; volgens mij worden bij Nivomats , bijbehorende slappere veren gemonteerd, dus als je teruggaat naar "standaard" shocks, kan ie in de kont gaan hangen.
Weet je 100% zeker dat je Nivomats zijn overleden? is het niet gewoon een verkooptruuk?.
Ik zou een 2nd opinion vragen; er zijn trouwens ook bedrijven die shocks kunnen reviseren.
Citaat:Een defecte nivomat hoeft niet te lekken. Meldt zich door scheefhangen. Ook bij rijden over drempels kun je voelen dat ÃÂÃÂn kant wat verder doorveert. Geldt natuurlijk niet als ze beide versleten zijn. Dan met vijf personen of een flinke lading rond gaan rijden en bekijken hoe hoog de achterkant ligt. Als het volk uitgestapt is, en staat de kont overdreven hoog, dan zijn ze best goed. Zoniet, dan kost het dik geld..... Testen op een schokdemperbank kan natuurlijk ook.
![[Afbeelding: 84fb94b1c967617fde68e97ccaaf79fc.gif]](https://images.cdn.circlesix.co/image/uploads/posts/2016/06/84fb94b1c967617fde68e97ccaaf79fc.gif)