11 March 2009, 10:30
Originele onbewerkte assen zijn allemaal uitwisselbaar, ws. zonder klepstelplaatjes te veranderen, zelfde basiscirkel (36.00 mm). De M as in de B200F is voor het behalen van lage emissiewaarden, heeft weinig overlap, opent de kleppen kort en de inlaat zelfs nog korter/minder ver dan de uitlaat.
De A as is meer een normale as. In mijn B230F doet-ie het goed, klimt gewoon vlotter in de toeren, is happiger. Als een gewone motor zeg maar, je went er snel aan. Er is heel beschaafd mee op te trekken en te rijden.
Niet op benzine rijden voor je de carb eens goed heb afgesteld/vervangen.
De A as is meer een normale as. In mijn B230F doet-ie het goed, klimt gewoon vlotter in de toeren, is happiger. Als een gewone motor zeg maar, je went er snel aan. Er is heel beschaafd mee op te trekken en te rijden.
Niet op benzine rijden voor je de carb eens goed heb afgesteld/vervangen.
Volvo 940 1997 Volvo 144 1969