11 March 2009, 10:13
Bedankt voor de reacties, heren! :-* 't Zullen idd wel de kleppen zijn of kantelende zuigers. Zo zwaar is 't geluid niet en als 't de drijfstanglagers zouden zijn, hield 't niet op als de motor op bedrijfstemperatuur is, wel?
@ Marc1970: De B23A was al een vervangend blok voor de originele B19. 't Is een ouwe Zweed die in 2000 naar NL is gehaald en in Groningen van de B23A en een LPG installatie is voorzien. Ben op zoek naar een andere carb, want OF de vlotternaald is versleten OF de carb is gewoon te rijk voor de B200F: op benzine loopt 't ding beroerd en pluimt als 'n Sierra 1800 TD
. Wanneer is een nokkenas 'mak'? Wat zou de winst zijn om de nokkenas van de B23A over te zetten op de B200F en kan dat zonder problemen/ aanpassingen (past dat?)?
Thanks again!
@ Marc1970: De B23A was al een vervangend blok voor de originele B19. 't Is een ouwe Zweed die in 2000 naar NL is gehaald en in Groningen van de B23A en een LPG installatie is voorzien. Ben op zoek naar een andere carb, want OF de vlotternaald is versleten OF de carb is gewoon te rijk voor de B200F: op benzine loopt 't ding beroerd en pluimt als 'n Sierra 1800 TD

Thanks again!
R.I.P. Volvo 244 GL - 1980 - geel;
verkocht: 'de tunnel' Volvo 245 DL - 1980 - geel - LPG;
enjoying: 'Doris' - Volvo 242 DL - 1975 - bordeauxrood - LPG;
tryin to enjoy (more): 'Die Nieuwe Ouwe' - Volvo 940 GL - 1996 - groen - LPi.
verkocht: 'de tunnel' Volvo 245 DL - 1980 - geel - LPG;
enjoying: 'Doris' - Volvo 242 DL - 1975 - bordeauxrood - LPG;
tryin to enjoy (more): 'Die Nieuwe Ouwe' - Volvo 940 GL - 1996 - groen - LPi.