10 March 2009, 14:35
Klep: licht tikkend, goed te plaatsen bovenin
Kantelende zuiger: kloppend/klapperend bij koude motor, beetje druk op de zuigers houden, niet teveel toeren maken, gaat na een poosje weer weg, wen d'r maar aan
Drijfstanglagers: licht tot zwaar ijzer op ijzer hamerend, vooral bij 3000+ rpm
Je oude blok (wat ik zie op die foto's) was trouwens geen B23E maar een B23A, origineel niet geleverd op een 242 DL uit 1975. Dus je hebt van een 2.0 injectieblok een carb. blok gemaakt met benzinetoevoer voor een 2.3L, wat op zich geen probleem is.
De B200F heeft ook een nogal makke nokkenas, misschien kan je die nog overzetten.
Kantelende zuiger: kloppend/klapperend bij koude motor, beetje druk op de zuigers houden, niet teveel toeren maken, gaat na een poosje weer weg, wen d'r maar aan
Drijfstanglagers: licht tot zwaar ijzer op ijzer hamerend, vooral bij 3000+ rpm
Je oude blok (wat ik zie op die foto's) was trouwens geen B23E maar een B23A, origineel niet geleverd op een 242 DL uit 1975. Dus je hebt van een 2.0 injectieblok een carb. blok gemaakt met benzinetoevoer voor een 2.3L, wat op zich geen probleem is.
De B200F heeft ook een nogal makke nokkenas, misschien kan je die nog overzetten.
Volvo 940 1997 Volvo 144 1969