3 March 2009, 23:34
Marc1970 schreef:Vergeet al die haken en duwers. Het makkelijkst is de nokkenas de volgers naar beneden te laten duwen (daar is-ie erg goed in) en dan een blokje o.i.d. eronder schuiven (tussen nokkenas en randje vd nokvolger), en de nokkenas wegdraaien.
Een lekker puntig tangetje zou ik nog wel willen hebben, om die plakkende plaatjes eruit te krijgen.
Beetje gerekend: nieuw zitten er (zegt men) 4.30 plaatjes in, nu 3.20 de dunste. Da's 1.10 mm in 370.000 km, komt op 17.000 km per 0.05 mm, da's aannemelijk. En daarmee is het erg aannemelijk dat mijn kop er vanaf dag 0 opzit. En mag je nog ruim 100.000 km verwachten van je huidige klepzetels. Niks an doen.
Ik heb eens gekeken toen mn auto in de garage stond. Het plaatje bij de speling van 0.35 (of was het 0.035?) had een dikte van zo'n 4mm. Ik mag dus voorzichtig aannemen dat mn kop voorlopig nog wel een tijdje meekan? Valt me trouwens sowieso mee dat mn kleppen na 15.000+km op gas nog steeds niet bijgesteld hoeven te worden. Nu rijdt ik wel als een oud wijf, maar blijkbaar heeft dat zo zn voordelen.