3 March 2009, 22:32
Vergeet al die haken en duwers. Het makkelijkst is de nokkenas de volgers naar beneden te laten duwen (daar is-ie erg goed in) en dan een blokje o.i.d. eronder schuiven (tussen nokkenas en randje vd nokvolger), en de nokkenas wegdraaien.
Een lekker puntig tangetje zou ik nog wel willen hebben, om die plakkende plaatjes eruit te krijgen.
Beetje gerekend: nieuw zitten er (zegt men) 4.30 plaatjes in, nu 3.20 de dunste. Da's 1.10 mm in 370.000 km, komt op 17.000 km per 0.05 mm, da's aannemelijk. En daarmee is het erg aannemelijk dat mijn kop er vanaf dag 0 opzit. En mag je nog ruim 100.000 km verwachten van je huidige klepzetels. Niks an doen.
Een lekker puntig tangetje zou ik nog wel willen hebben, om die plakkende plaatjes eruit te krijgen.
Beetje gerekend: nieuw zitten er (zegt men) 4.30 plaatjes in, nu 3.20 de dunste. Da's 1.10 mm in 370.000 km, komt op 17.000 km per 0.05 mm, da's aannemelijk. En daarmee is het erg aannemelijk dat mijn kop er vanaf dag 0 opzit. En mag je nog ruim 100.000 km verwachten van je huidige klepzetels. Niks an doen.
Volvo 940 1997 Volvo 144 1969