2 March 2009, 14:38
+1 voor de remslang. Maar ik zou de remtoestand zo lang mogelijk dicht laten, ivm vastgeroeste leidingwartels en het lastige ontluchten naderhand.
Verder zijn beide circuits gelijk, anders zouden je voorste remblokjes allemaal scheef afslijten. Aansluiting achterop de hoofdremcil bedient onderste zuigers voor en de hele RA. Voorste aansluiting bedient bovenste zuigers voor en hele LA.
Theoretisch zouden dus de bovenste zuigers vóór zwaarder teruggaan als de onderste, omdat je dan de hele inhoud vd hrc naar achteren duwt (met de onderste zuigers druk je alleen tegen de achterste helft vd hrc). Maar de hrc heeft een zgn. "stepped bore", voorste deel is smaller dan het achterste. Het effect zal wel zijn dat verschillen tussen boven en onder opgeheven worden tijdens het remmen.
Misschien dat de verschillen wel voelbaar zijn als je de blokjes terugduwt.
Verder zijn beide circuits gelijk, anders zouden je voorste remblokjes allemaal scheef afslijten. Aansluiting achterop de hoofdremcil bedient onderste zuigers voor en de hele RA. Voorste aansluiting bedient bovenste zuigers voor en hele LA.
Theoretisch zouden dus de bovenste zuigers vóór zwaarder teruggaan als de onderste, omdat je dan de hele inhoud vd hrc naar achteren duwt (met de onderste zuigers druk je alleen tegen de achterste helft vd hrc). Maar de hrc heeft een zgn. "stepped bore", voorste deel is smaller dan het achterste. Het effect zal wel zijn dat verschillen tussen boven en onder opgeheven worden tijdens het remmen.
Misschien dat de verschillen wel voelbaar zijn als je de blokjes terugduwt.
Volvo 940 1997 Volvo 144 1969