2 March 2009, 14:04
Het lampje blijft uit, maar de rem linksvoor bleef weer vastzitten.
Nogmaals geprobeerd gangbaar te krijgen en nu valt het volgende op.
Ik probeer een zo groot mogelijke slag van het zuigertje te krijgen door aan een zijde het originele blokje te laten zitten en aan de andere zijde een blokje met weinig/geen voering te plaatsen om te voorkomen dat het zuigertje er volledig uitschiet.
De bovenste-buitenste zuiger gaat veel zwaarder terug dan de onderste-buitenste zuiger als 1 remblokje (binnenzijde) gemonteerd blijft.
Wordt bovenste-binnen zuiger teruggeknepen met een tang of bandenlichter dan kan je door inknijpen bovenste-buiten opeens wel makkelijk de bovenste-buitenste inknijpen en komt bovenste-binnen naar buiten. De zuigers zelf lijken dus gangbaar, maar de remvloeistof lijkt bij inknijpen niet goed weg te kunnen.
Beetje lastige omschrijving maar ik vraag mij nu af:
Is het circuit van de bovenste remcilinders identiek aan het circuit van de onderste remcilinders of zit er verschil in de hoofdremcilinder waardoor de cilinders terugduwen lastiger gaat? Moet ik hiervoor het pedaal soms iets of juist volledig induwen? ???
Nogmaals geprobeerd gangbaar te krijgen en nu valt het volgende op.
Ik probeer een zo groot mogelijke slag van het zuigertje te krijgen door aan een zijde het originele blokje te laten zitten en aan de andere zijde een blokje met weinig/geen voering te plaatsen om te voorkomen dat het zuigertje er volledig uitschiet.
De bovenste-buitenste zuiger gaat veel zwaarder terug dan de onderste-buitenste zuiger als 1 remblokje (binnenzijde) gemonteerd blijft.
Wordt bovenste-binnen zuiger teruggeknepen met een tang of bandenlichter dan kan je door inknijpen bovenste-buiten opeens wel makkelijk de bovenste-buitenste inknijpen en komt bovenste-binnen naar buiten. De zuigers zelf lijken dus gangbaar, maar de remvloeistof lijkt bij inknijpen niet goed weg te kunnen.
Beetje lastige omschrijving maar ik vraag mij nu af:
Is het circuit van de bovenste remcilinders identiek aan het circuit van de onderste remcilinders of zit er verschil in de hoofdremcilinder waardoor de cilinders terugduwen lastiger gaat? Moet ik hiervoor het pedaal soms iets of juist volledig induwen? ???