27 February 2009, 20:30
Da's duidelijk: De kleppen laten alleen lucht door náár het spruitstuk. Ze sluiten redelijk goed af richting luchtfilterhuis. (Ik krijg er wel lucht door maar dan moet ik erg veel kracht zetten. Zoveel druk zal er toch niet op komen te staan.....?)
Gisteravond maar eens rondgezocht op het www. Nog een reden om de verse lucht zo kort mogelijk op de uitlaatklep los te laten is, dat de gassen dan het heetst zijn en omzetting van schadelijke bestandsdelen daar het meest effectief is.
Ik ben overigens benieuwd wat de CO-meting voor resultaat had bij diegenen die hem verwijderd hebben. Hier heb ik gelezen dat een aantal dat gedaan hebben en niets gelezen over rare resultaten daarna. Op een enkel forum is te lezen dat je beter de pulsair kan laten zitten en de EGR verwijdert, een ander had weer zoveel problemen (te goed werkend systeem, waardoor er backfire optrad bij het loslaten van het gas) dat het er rap af is gegaan.
Overigens: Geen zwarte waffel, slang losgehaald tussen flametrap en luchtfilter (kwam er heel makkelijk af) en dat was netjes schoon.
Gisteravond maar eens rondgezocht op het www. Nog een reden om de verse lucht zo kort mogelijk op de uitlaatklep los te laten is, dat de gassen dan het heetst zijn en omzetting van schadelijke bestandsdelen daar het meest effectief is.
Ik ben overigens benieuwd wat de CO-meting voor resultaat had bij diegenen die hem verwijderd hebben. Hier heb ik gelezen dat een aantal dat gedaan hebben en niets gelezen over rare resultaten daarna. Op een enkel forum is te lezen dat je beter de pulsair kan laten zitten en de EGR verwijdert, een ander had weer zoveel problemen (te goed werkend systeem, waardoor er backfire optrad bij het loslaten van het gas) dat het er rap af is gegaan.
Overigens: Geen zwarte waffel, slang losgehaald tussen flametrap en luchtfilter (kwam er heel makkelijk af) en dat was netjes schoon.
`88 245, B230K, M47