26 February 2009, 20:42
![[Afbeelding: hpim0006.jpg]](http://img207.imageshack.us/img207/7553/hpim0006.jpg)
Dit bedoel ik dus. Ik heb vanmiddag op het werk jullie reacties gelezen en toen dacht ikke: Die snappen het niet. Nu de foto gemaakt en wat blijkt: ik snapte het niet.
@ Marc1970: Je hebt gelijk. Pulsair en EGR door elkaar gehaald. Toch heb ik hoop dat ik het nog eens ga snappen.
Gezien de hoge temperaturen en daardoor grote uitzettingen en krimpen vertrouw ik de vriesdopmethode niet helemaal. Het afdekplaatje (of het 10-cent muntje) is misschien toch betrouwbaarder. Het muntje zal waarschijnlijk onder het flensje passen en dan hoef ik niet eens zoveel moeite te doen (hoop ik. Breken de boutjes, dan kan ik echt lachen.....)
@ Jan-Willem: Bedankt voor de tip. Het aanbod van de 2e-hands sla ik af. Het gaat eraf en er niet meer op. (Tenzij je het over het Simons-spuitstuk hebt......)
De reden: Door het toevoeren van koele lucht krijg je roetafzetting na de motor, en dus in de uitlaat. Deze vervuilt daardoor en wordt ook niet voldoende warm om de afzetting los te "branden". M.a.w: Hij rot sneller door. En dat wil ik niet.

Nu eerst een weekendje weg met de zaak, daarna eens een zondagje lekker slopen. Het ruimt wel op onder de kap. ;D
`88 245, B230K, M47