26 February 2009, 17:03
De pakking is gescheurd en de kop was daardoor duidelijk nat. Zowel bij cil 1 als 2 zijn de kleppen wat roestig.
Koelkanaal zat soort korst op, alsof een stukje pakking voor het koelkanaal geschoven was.
Ik heb de verbrandingsruimte met een koperen borsteltje gedaan en de kop ligt nu bij een revisiebedrijf om te vlakken. (4e cilinder had putjes / schade tgv pingelen; detonatie)
Scheurtje tussen de in en uitlaatklep zou nog jaren mee moeten kunnen.
Ik wil morgen een pakkingsschraper oid (Thx: plamuurmes!) halen om de cilinders en de zuigers te reinigen.
Tevens wil ik een luchtcompressor lenen om de koelkanalen schoon te spuiten, maar ook om de schroefdraad voor de kopbouten schoon te blazen.
Iemand nog enig idee mbt de distributieriem: hoe krijg je deze achter die onderste poelie vandaan? Moet dan de poelie mbv die M6 boutjes losgenomen worden?
Koelkanaal zat soort korst op, alsof een stukje pakking voor het koelkanaal geschoven was.
Ik heb de verbrandingsruimte met een koperen borsteltje gedaan en de kop ligt nu bij een revisiebedrijf om te vlakken. (4e cilinder had putjes / schade tgv pingelen; detonatie)
Scheurtje tussen de in en uitlaatklep zou nog jaren mee moeten kunnen.
Ik wil morgen een pakkingsschraper oid (Thx: plamuurmes!) halen om de cilinders en de zuigers te reinigen.
Tevens wil ik een luchtcompressor lenen om de koelkanalen schoon te spuiten, maar ook om de schroefdraad voor de kopbouten schoon te blazen.
Iemand nog enig idee mbt de distributieriem: hoe krijg je deze achter die onderste poelie vandaan? Moet dan de poelie mbv die M6 boutjes losgenomen worden?