Waardering:
  • 0 stemmen - gemiddelde waardering is 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
gebruikerservaringen/tips gezocht ivm 240 diesel
#2
tsja...
afgaande op de meningen op diverse fora en van verschillende monteurs blinkt de d6 niet echt uit in betrouwbaarheid. Maar vergeleken met volvo's onverwoestbare b series valt elke andere motor uit die tijd een beetje in het niet. Veel diesels (estate) zijn er niet te koop vergeleken met de lpg en benzine broeders. Zelf heb ik voor diesel gekozen omdat ik op zoek was naar een strakke, harde, niet uitgeleefde 240 estate voor een acceptabele prijs. De tijd moet leren of mijn keuze de juiste is geweest. Na 2000 km in 2 weken kan ik je wel iets maar nog niet zoveel vertellen.
Volkswagen's zelfontbrander was oorspronkelijk bedoeld voor een redelijk zware bedrijfswagen en dat merk je.
De eerste 2 versnellingen vlieg je in no time door, daarna begint het feest: bochtjes en rotondes in z'n 3, de motor pakt heerlijk op en je kunt fantastisch op koppel rijden. Zelfs bij mijn vrouw is de volvo nog nooit afgeslagen.....
Is ondanks z'n grootte snel warm. Eenmaal warm (en ook alleen dan, ben ik heel streng op) trekt de zespitter als een lier en beloont je met een wilde grom. maar echt snel gaat het nooit. Onthaasten dus. Vergeleken met de oude tweeliter gaat het nog flink slomer is mijn ervaring.
Onze tank heeft in 2000 km geen merkbaar olieverbruik getoond, dit stemt mij zeer vrolijk. Gemiddeld gezien slobbert hij er elke 12 km een liter diesel doorheen, dit zijn bijna allemaal snelweg (120-130) kilometers. Ik zou er nog wel 2 versnellingen bij willen.....
Nieuwe filters en riemen zijn binnen, zondag is alles aan de beurt. Ben er van overtuigd, gezien de staat van het luchtfilter en de kleur van mijn olie, dat er nog wel 1 of 2 km's per liter bij komen.
Distributieriem is ook aan de beurt, doe ik standaard bij een nieuwe auto. Heb hierbij wel hulp van een bevriende monteur (met z'n gereedschap :Smile
Ook de gloeibougies zijn binnenkort aan vervanging toe.

Hiermee zou het toch mogelijk moeten zijn om deze knikkerbak nog een ton erbij te laten rijden....

Kortom, wat kosten betreft maakt het niet de wereld van verschil, met mijn km's, en als je een diesel, zonder t, d of i wel kunt waarderen is het een overweging waard. Ik ben in ieder geval zo blij als een kind. maar was dat ook geweest met een benzine of gas 240. Zowieso doen dus, zo'n auto!!!!

Volvo 240. De reis wordt onderdeel van de bestemming.
Antwoord


Berichten in dit topic
gebruikerservaringen/tips gezocht ivm 240 diesel - door Ik Rol - 18 February 2009, 16:42
gebruikerservaringen/tips gezocht ivm 240 diesel - door PP! - 26 February 2009, 00:09

Lijst met mogelijk verwante topics
Topic Auteur Reacties Weergaven Laatste bericht
  5 cilinder diesel tijdrovers 2 12.406 11 January 2014, 23:45
Laatste bericht: tijdrovers
  rokende diesel usa245 9 14.123 13 September 2012, 23:41
Laatste bericht: Degraaf
  Motorwissel tips & tricks Sylvester 3 7.464 10 August 2012, 20:10
Laatste bericht: Jambon
  Verbruik van een 6-cilinder diesel? Boterbloem 8 12.933 27 July 2012, 18:57
Laatste bericht: GJ244D6
  Dag diesel! Pluk 4 9.271 3 July 2012, 06:24
Laatste bericht: eerstkoffie
  Diesel tuning? aRjen.T 42 59.060 29 June 2012, 12:25
Laatste bericht: aRjen.T
  Verschil diesel t.o.v. benzine Drk 2 6.862 29 December 2011, 19:28
Laatste bericht: markfranken
  Gezocht metalen buis naar Turbo toe Dirk342 1 2.733 20 January 2011, 08:45
Laatste bericht: Dirk342
  Dat viel niet tegen, deze diesel gaat weer aan het werk! 2maal245 1 3.031 2 January 2011, 15:58
Laatste bericht: canecorsoeric
  info tips motor wissel 240 van d24 naar d24tic d24tic power 28 23.421 13 October 2010, 14:51
Laatste bericht: aRjen.T

Ga naar locatie:


Gebruikers die dit topic lezen: 1 gast(en)