16 February 2009, 16:57
Met een andere nokkenas in een B23A zijn geen vergelijkbare resultaten te behalen als in een B20A. Die in de B20A is nogal een tuttig dingetje, als je de nokkenas van de B20B erin stopt merk je dat wel. Waarschijnlijk hielp het al dat er een NIEUWE as inging, die oude assen sleten behoorlijk.
De nokkenas in de B23A (een A nokkenas) is niet spectaculair maar ook niet tuttig. Ik denk dat de carburateur de begrenzende factor is, en zeker met een gasmengstuk ervoor. De B23E met injectie heeft dezelfde compressie en ook een A nokkenas, en 28 pk meer.
De nokkenas in de B23A (een A nokkenas) is niet spectaculair maar ook niet tuttig. Ik denk dat de carburateur de begrenzende factor is, en zeker met een gasmengstuk ervoor. De B23E met injectie heeft dezelfde compressie en ook een A nokkenas, en 28 pk meer.
Volvo 940 1997 Volvo 144 1969