14 January 2009, 11:16
Huh ? Nu weer een G3 discussie ? G3 op een 240 ? ;D
Het systeem voldoet niet aan de G3 voorwaarden: de auto dient dan met een betreffende motor en installatie te worden aangeboden bij TNO voor een cyclustest. Dit kost erg veel geld en moet voor ieder nieuw (motor)type opnieuw. Mijn installatie is qua emissie gelijk of overtreft de G3 eisen (G3 heeft normaliter geen closed loop regeling bij vol gas, mijn systeem wel). Toch is het (financieel) niet mogelijk om een G3 goedkeur te krijgen.
Overigens was er ooit een leeftijd en kilometer beperking voor de toelating voor G3. Maar ik weet niet of die regel nog bestaat.
Qua toelating: De RDW mag geen probleem maken zolang de auto van voor '92 is. Daarna moet er een handgeschreven stickertje op de behuizing van de computer zitten welke aangeeft dat het een toegelaten stuurdoos is....
Je mag het systeem compleet zelf inbouwen en aanbieden bij de RDW, de keuring kost 50 euro.
Laten we even de zaken in de context zien:
Voor auto's met een geregeld electronisch injectiesysteem van bijvoorbeeld ná 1992 is het niet mijn advies "mijn" systeem op dergelijke auto's te monteren. Daar zijn goedkopere oplossingen voor die heel mooi werken en die ik overigens ook verkoop. Op auto's van voor '92 met een ongeregelde L-jet Flappervalve, K-jettronic, D-jettronic of een ander ongeregeld electronisch of geregeld mechanisch systeem is er feitelijk geen deugdelijk systeem in de handel. Daar heb ik met mijn produkt dus een gat gevuld.
De oorsprong ligt in het kopieeren van het benzine injectie signaal en het zogenaamd adaptief zijn van het motormanagement systeem (zelflerend). Enkel een bovengenoemd 100% juist werkend benzine injectie systeem werkt goed met een dergelijke installatie.
Vuistregel: een "normale" auto (geen tuning) van voor '92 met een L-jet, Carburateur, D-jet enz zonder standaard lambdasonde zou goed uit zijn met mijn systeem. K-jet en KE-jet vallen automatisch onder mijn systeem.
Is de auto van na '92, zet er dan een standaard LPG injectie systeem op (geen mengstukje).
Het systeem voldoet niet aan de G3 voorwaarden: de auto dient dan met een betreffende motor en installatie te worden aangeboden bij TNO voor een cyclustest. Dit kost erg veel geld en moet voor ieder nieuw (motor)type opnieuw. Mijn installatie is qua emissie gelijk of overtreft de G3 eisen (G3 heeft normaliter geen closed loop regeling bij vol gas, mijn systeem wel). Toch is het (financieel) niet mogelijk om een G3 goedkeur te krijgen.
Overigens was er ooit een leeftijd en kilometer beperking voor de toelating voor G3. Maar ik weet niet of die regel nog bestaat.
Qua toelating: De RDW mag geen probleem maken zolang de auto van voor '92 is. Daarna moet er een handgeschreven stickertje op de behuizing van de computer zitten welke aangeeft dat het een toegelaten stuurdoos is....
Je mag het systeem compleet zelf inbouwen en aanbieden bij de RDW, de keuring kost 50 euro.
Laten we even de zaken in de context zien:
Voor auto's met een geregeld electronisch injectiesysteem van bijvoorbeeld ná 1992 is het niet mijn advies "mijn" systeem op dergelijke auto's te monteren. Daar zijn goedkopere oplossingen voor die heel mooi werken en die ik overigens ook verkoop. Op auto's van voor '92 met een ongeregelde L-jet Flappervalve, K-jettronic, D-jettronic of een ander ongeregeld electronisch of geregeld mechanisch systeem is er feitelijk geen deugdelijk systeem in de handel. Daar heb ik met mijn produkt dus een gat gevuld.
De oorsprong ligt in het kopieeren van het benzine injectie signaal en het zogenaamd adaptief zijn van het motormanagement systeem (zelflerend). Enkel een bovengenoemd 100% juist werkend benzine injectie systeem werkt goed met een dergelijke installatie.
Vuistregel: een "normale" auto (geen tuning) van voor '92 met een L-jet, Carburateur, D-jet enz zonder standaard lambdasonde zou goed uit zijn met mijn systeem. K-jet en KE-jet vallen automatisch onder mijn systeem.
Is de auto van na '92, zet er dan een standaard LPG injectie systeem op (geen mengstukje).
BS-AutoTune, voor classics en specials: http://www.bs-autotune.nl