11 January 2009, 22:45
Dussss....
Bak weg gebracht naar bakkenboer. Bak weer terug gekregen: man had nog nooit zoiets meegemaakt. Jelmar was toevallig in de buurt en heeft mij even een handje gegeven. Dus wij met zijn 2 aan de slag. Bak er weer onder, 3x de straat op en neer...
En kreng wil weer niet achteruit rijden. Dan ligt er dus een clip in de bak los.
Bak er weer onderuit. Clip terug gezet, nog een keer alles nagelopen. Nog wat veranderd dat fout had kunnen gaan (zelfs een weddenschapje mee gewonnen), bak er weer onder. 30 meter gereden. Achteruit weer vast !
Wel @@#$%^&.
Dusss....
Nou wou het toeval dat we een dag verder waren en Jelmar ergens in zijn schuur een toevallig rondslingerende M90 vond. Toevallig. Wij de schouders er nog een keer onder. Wel spannend want als er dus wat mis is met de configuratie zal ook deze bak kapot gaan. Maar de bak bleef heel TOT deze bij de bakken-revisie man vandaan kwam. Dus een kleine kans dat de GT ook deze bak zou mollen. En in het leven moet je een gokje wagen, nietwaar ?
Dusss... Geklokt op 70 minuten voor een bak - demonetage en bak - montage. Dus de brug ging omhoog om 14.20 en omlaag om 15.30 en toen reed de auto weer naar buiten.
30 meter... Check. 100 meter... Check. Straat op en neer... Check. Keertje op het gas... Check. Afremmen tot in zijn 1... Check.
Ok... Vloeren dat ding.... Wheeeeeeeeehaaaaa.... Ouderwets dwars de straat door. Nou.. Het heeft even geduurd.
En deze keer blijft het heel !
Proefritje gemaakt en gepoogd wat afstellingen netter te krijgen en gelukt. Auto rijdt goed op benzine en op LPG op Adaptronic. Nu nog afwerken en netjes maken en dan hoop ik van het voorjaar na het zout de Volvo weer als woon-werk-auto te gaan gebruiken. En als drifter.
Het had wat voeten in aarde, de M90 inbouw. Maar had ik meteen een goede bak te pakken gehad dan was er geen vuiltje aan de lucht geweest. Een mens kan pech hebben, nietwaar ? :-\
Vanaf hier: VOORWAARTS ! Maar dan wel dwars als altijd.
Bak weg gebracht naar bakkenboer. Bak weer terug gekregen: man had nog nooit zoiets meegemaakt. Jelmar was toevallig in de buurt en heeft mij even een handje gegeven. Dus wij met zijn 2 aan de slag. Bak er weer onder, 3x de straat op en neer...
En kreng wil weer niet achteruit rijden. Dan ligt er dus een clip in de bak los.
Bak er weer onderuit. Clip terug gezet, nog een keer alles nagelopen. Nog wat veranderd dat fout had kunnen gaan (zelfs een weddenschapje mee gewonnen), bak er weer onder. 30 meter gereden. Achteruit weer vast !
Wel @@#$%^&.
Dusss....
Nou wou het toeval dat we een dag verder waren en Jelmar ergens in zijn schuur een toevallig rondslingerende M90 vond. Toevallig. Wij de schouders er nog een keer onder. Wel spannend want als er dus wat mis is met de configuratie zal ook deze bak kapot gaan. Maar de bak bleef heel TOT deze bij de bakken-revisie man vandaan kwam. Dus een kleine kans dat de GT ook deze bak zou mollen. En in het leven moet je een gokje wagen, nietwaar ?
Dusss... Geklokt op 70 minuten voor een bak - demonetage en bak - montage. Dus de brug ging omhoog om 14.20 en omlaag om 15.30 en toen reed de auto weer naar buiten.
30 meter... Check. 100 meter... Check. Straat op en neer... Check. Keertje op het gas... Check. Afremmen tot in zijn 1... Check.
Ok... Vloeren dat ding.... Wheeeeeeeeehaaaaa.... Ouderwets dwars de straat door. Nou.. Het heeft even geduurd.
En deze keer blijft het heel !
Proefritje gemaakt en gepoogd wat afstellingen netter te krijgen en gelukt. Auto rijdt goed op benzine en op LPG op Adaptronic. Nu nog afwerken en netjes maken en dan hoop ik van het voorjaar na het zout de Volvo weer als woon-werk-auto te gaan gebruiken. En als drifter.
Het had wat voeten in aarde, de M90 inbouw. Maar had ik meteen een goede bak te pakken gehad dan was er geen vuiltje aan de lucht geweest. Een mens kan pech hebben, nietwaar ? :-\
Vanaf hier: VOORWAARTS ! Maar dan wel dwars als altijd.
BS-AutoTune, voor classics en specials: http://www.bs-autotune.nl