1 January 2009, 21:33
Ik heb een storing aan mijn Peugeot 206..... Van wie ben ik afhankelijk? En het leuke is: ik heb beschikking over diagnose apparatuur maar heb het tot nu toe nog niet op kunnen lossen.
Verder kan je dus op KDFI je EIGEN laptop aansluiten en ben je dus van niemand afhankelijk, maar hulp is dus wel in te huren. En op het net valt er geweldig veel info te vinden voor mensen die zelfredzaam willen zijn (ik).
Punt is dus dat ik makkelijker en sneller met meer succes kan troubleshooten dan op een systeem van een OEM. Als op de installatie van de OEM een gasinstallatie is opgeknoopt ben je dus afhankelijk van 2 bedrijven. 1. Het garagebedrijf van jouw merk die in veel gevallen je naar de LPG inbouwer zal sturen. De LPG inbouwer zal je vervolgens wel weer eens naar de garage kunnen sturen. En dan ben je lekker bezig (gehouden). Zo komen er bij ons auto's binnen die gewoon total-loss zijn omdat we met de uitlees apparatuur de computer niet meer inkomen maar er wel een MIL lampje brand en er problemen zijn.
Als je het systeem nooit in werking hebt gezien kan je niet oordelen. En als het NIET je doel is om mij onder te schoffelen, kom dan met inhoudelijke info en een oprecht vergelijk. Nu lijkt het erop dat je het mij niet gunt of dat je wellicht gewoon niets anders te doen hebt. Verder denk ik dat je nog een heleboel leeswerk te doen hebt. Ik vertel altijd het volgende: probeer eerst inspuiting en ontsteking eens onder de knie te krijgen. Maar nog voor de motor in elkaar gestoken zit ben je je hoofd al aan het breken over implementaties van technische features die je met een beetje meer kennis van zaken niet eens zou willen toepassen. Laat staan dat je je er nu al druk over zou moeten maken. Dit zou overeenkomen met een kleuter die een VWO examen zou moeten afleggen. Het kan wel maar zal nooit slagen.
Hoe dan ook: ik heb al aardig wat systemen aan scholen verkocht omdat het systeem zo mooi transparant is.
Qua features: de startpost is er duidelijk over.
Verder kan je dus op KDFI je EIGEN laptop aansluiten en ben je dus van niemand afhankelijk, maar hulp is dus wel in te huren. En op het net valt er geweldig veel info te vinden voor mensen die zelfredzaam willen zijn (ik).
Punt is dus dat ik makkelijker en sneller met meer succes kan troubleshooten dan op een systeem van een OEM. Als op de installatie van de OEM een gasinstallatie is opgeknoopt ben je dus afhankelijk van 2 bedrijven. 1. Het garagebedrijf van jouw merk die in veel gevallen je naar de LPG inbouwer zal sturen. De LPG inbouwer zal je vervolgens wel weer eens naar de garage kunnen sturen. En dan ben je lekker bezig (gehouden). Zo komen er bij ons auto's binnen die gewoon total-loss zijn omdat we met de uitlees apparatuur de computer niet meer inkomen maar er wel een MIL lampje brand en er problemen zijn.
Als je het systeem nooit in werking hebt gezien kan je niet oordelen. En als het NIET je doel is om mij onder te schoffelen, kom dan met inhoudelijke info en een oprecht vergelijk. Nu lijkt het erop dat je het mij niet gunt of dat je wellicht gewoon niets anders te doen hebt. Verder denk ik dat je nog een heleboel leeswerk te doen hebt. Ik vertel altijd het volgende: probeer eerst inspuiting en ontsteking eens onder de knie te krijgen. Maar nog voor de motor in elkaar gestoken zit ben je je hoofd al aan het breken over implementaties van technische features die je met een beetje meer kennis van zaken niet eens zou willen toepassen. Laat staan dat je je er nu al druk over zou moeten maken. Dit zou overeenkomen met een kleuter die een VWO examen zou moeten afleggen. Het kan wel maar zal nooit slagen.
Hoe dan ook: ik heb al aardig wat systemen aan scholen verkocht omdat het systeem zo mooi transparant is.
Qua features: de startpost is er duidelijk over.
BS-AutoTune, voor classics en specials: http://www.bs-autotune.nl