13 December 2008, 02:44
Het rijdt heerlijk. Buiten de auto een serieuze brom, binnenin zeker niet hinderlijk. Maar ik heb wel extra bitumen in de auto geplakt na de laswerkzaamheden.
Kwaliteit is helemaal super. Ik heb ook een 3" Ferrita DP op m'n V70-je en die is ook super, maar voelt toch wat minder dan de 240 pijp.
Vermogenswinst van een uitlaat varieert van 0 tot wel 15pk. Maar dan zul je ook andere aanpassingen moeten doorvoeren. In een standaard 240 Turbo merk je vooral het verdwijnen van het turbogat en het gemakkelijker doortrekken bij b.v. tussensprints. Blaas maar eens door een dun rietje en daarna door een dik rietje. De winst zal, vooral dankzij de dikkere diameter bij de turbo en de beter demper zo'n 5 tot 7 pk zijn.
Gr 8)
Kwaliteit is helemaal super. Ik heb ook een 3" Ferrita DP op m'n V70-je en die is ook super, maar voelt toch wat minder dan de 240 pijp.
Vermogenswinst van een uitlaat varieert van 0 tot wel 15pk. Maar dan zul je ook andere aanpassingen moeten doorvoeren. In een standaard 240 Turbo merk je vooral het verdwijnen van het turbogat en het gemakkelijker doortrekken bij b.v. tussensprints. Blaas maar eens door een dun rietje en daarna door een dik rietje. De winst zal, vooral dankzij de dikkere diameter bij de turbo en de beter demper zo'n 5 tot 7 pk zijn.
Gr 8)
Volvo V70 T5 '97<br />304 ponnies, 487 koppeltjes, 371 megameter