11 December 2008, 00:54
op de 940 van een vriend heb ik (samen met hem) een 3" uitlaat gezet. geen Ferrita maar een JT superflow, die is niet van rvs. Vermogenswinst is echt goed te merken, verbruik ging met bijna 10% omlaag (geeft aan wat er standaard voor spul op zit). standaard 240 turbo uitlaat heeft geen catalysator zoals de 940 maar is voor de rest even begrenzend (heb beide systemen hier liggen). Turbogat werd wat minder.
Op snelwegsnelheden kan er een dreun optreden. met gewoon rijden is geluid goed te doen, merk je niet veel van. maar zeker achter in de auto kan de dreun hinderlijk zijn.
een 2,5" is een leuke tussenweg die minder zal dreunen, en als je met standaard turbo blijft rondrijden is dat echt geen groot verschil met een 3".
Op snelwegsnelheden kan er een dreun optreden. met gewoon rijden is geluid goed te doen, merk je niet veel van. maar zeker achter in de auto kan de dreun hinderlijk zijn.
een 2,5" is een leuke tussenweg die minder zal dreunen, en als je met standaard turbo blijft rondrijden is dat echt geen groot verschil met een 3".
240 | 1991 | B230F+T | M90 | 291 KKm | Bilstein B6/Koni