6 December 2008, 12:03
Bozzma schreef:Was het mengsel goed te krijgen onder alle omstandigheden ? Zat er een mooie vloeiende lijn in de AFR bij accelereren ? Bleef de AFR stabiel ? Dat heb ik namelijk nog nooit gezien bij een mengstukje. Wil je het echt weten, dan monteer je een lambda-sensor.
Nou, die heb ik in mijn B23e Kjet, met zowel een analoge meter als jouw te lichte digitale die in het dashboardkastje ligt. Op de schaal 0-5V heb ik stationair 2,1-2,4V en deel en vollast 2,3-2,7V. Onder 2,5 heb ik als te arm geprogrammeerd. Behalve normaal onderhoud (kleppen e.d.) wil ik als volgende stappen andere bougiekabels(lees geen silikone) en de benzine in orde maken voor E85 gebruik.
Ik heb niet zoveel tijd en rij te weinig wegens de pakken sneeuw hier maar bij min temperaturen zie ik gelijk dat de motor meer LPG wil hebben. Wat dat betreft kan het allemaal wel met een mengstukje ;D
Ik heb nog bij je rondgesurft maar moet toch elke keer een kosten/bate afweging maken die negatief uitvalt omdat mijn Volvo eigenlijk prima rijdt...
[img][/img]