3 November 2008, 21:06
nu kan je natuurlijk iedereen een schop geven maar das niet echt de bedoeling geloof ik.
de beste man die mij tot nu toe heel goed en vakkundig heeft geholpen ga ik niet de grond in boren.
hij heeft misschien een paar missers gemaakt , maar dat weet ik niet , ik ben goed geholpen.
dat zijn voor mij bla bla verhalen.
ik ben heel goed geholpen door hem en waardeer dat nog steeds.
een keertje langs komen voor een lesje computer taal ben ik wel voor te porren.
ik doe daar verschrikkelijk veel ervaring bij op.
dat ik weer goed kan gebruiken voor mijn eigen project.
komt goed , die staat.
hier op texel is ook een vermogenbank en kan ik altijd gebruik van maken.
het kost niet veel.
ik heb een rondje ijsselmeer gereden met mijn 242 daar had ik hem in gelepeld en zo gaan rijden.
dan kon de motor rustig in draaien ,voor het grotere werk waar de motor nu in draait.
ik heb dit gedaan met de eigenaar.
maar als ik zei rustig gas geven ging het net te snel of te langzaam.
ik had er een redelijke afstelling mee gemaakt.
daarna heb ik een runnetje of wat op de bank gedaan en kon ik met eigen gevoel voelen hoe de auto reageerde.
daar mankeerde nog wel wat aan en kon zo de afstelling verbeteren.
het was nog niet optimaal en ben toen op aanraden van de beschreven persoon hier boven over op een andere afstelling geraakt.
dus complete andere waardens moeten in vullen en dit niet af kunnen maken omdat de motor om gebouwd moest worden in de zelf gebouwde auto.
toen ben jij erbij geroepen omdat ik er toen ff geen brood in zag om dat in die dag te klaren.
het is voor jou gesneden koek.
voor mij allemaal nieuw en wilde geen brokken maken door de motor stuk te draaien.
dat is een beetje het verhaal. (voor de buiten staanders).
ff een voorbeeldje: (misschien wel niet de goeie maar vooruit)
ik heb een originele contra-barometer uit 1851.
deze is in topconditie.
die trap ik toch ook niet in de vuilnis omdat er vandaag de dag ook nieuwe worden gemaakt.
ik vind dat je ieder in zijn waarde moet laten.
je mag best mensen aansporen om met old-timers zuiniger te laten rijden.
en dat jij bijzonder handig bent met computers en aan verwante artikelen.
dat waardeer ik ook wel, had ik daar maar een beetje van.
maar als mensen er voor kiezen om de auto zo origineel mogelijk te houden moet je dat ook accepteren.
ik heb een beetje het idee dat je dat juist net niet wilt zien.
misschien zit er wel een draadje bij je los. :o
kan je niet ff met een laptop een logje maken bij jezelf ???
mechanisch: heel simpel systeem, werkt altijd en na verwaarlozing geeft het wel eens problemen.
bijv.: B23E met K-Jetronic
1 plus draad naar de benzinepompen en het benzine syteem functioneerd. (minnetje aan chassis)
1 plus draad naar de bobine
1 plus draad naar de onstekings moduul (minnetje op chassis en puls draad naar bobine)
1 draad naar de dynamo
1 draad naar de startmotor
EN DE MOTOR WERKT
elektronisch: een wirwar aan draden
draad naar startmotor.
draad naar dynamo
draad naar benzine pompen
draad naar bobine
draden naar pingelsensor
draden naar watertempsensor
draden naar luchtmassa meter of luchttemp.sensor.
draden naar gasklep
draden naar toerentalopnemer
draden naar lambda sensor
draden bundel naar comp box (minnetje uiteraard)
een hoop werk om alles aan te sluiten.
een beetje vocht en motor stopt
een sensor stuk en de motor start slecht , slaat niet aan.
de beste man die mij tot nu toe heel goed en vakkundig heeft geholpen ga ik niet de grond in boren.
hij heeft misschien een paar missers gemaakt , maar dat weet ik niet , ik ben goed geholpen.
dat zijn voor mij bla bla verhalen.
ik ben heel goed geholpen door hem en waardeer dat nog steeds.
een keertje langs komen voor een lesje computer taal ben ik wel voor te porren.
ik doe daar verschrikkelijk veel ervaring bij op.
dat ik weer goed kan gebruiken voor mijn eigen project.
komt goed , die staat.
hier op texel is ook een vermogenbank en kan ik altijd gebruik van maken.
het kost niet veel.
ik heb een rondje ijsselmeer gereden met mijn 242 daar had ik hem in gelepeld en zo gaan rijden.
dan kon de motor rustig in draaien ,voor het grotere werk waar de motor nu in draait.
ik heb dit gedaan met de eigenaar.
maar als ik zei rustig gas geven ging het net te snel of te langzaam.
ik had er een redelijke afstelling mee gemaakt.
daarna heb ik een runnetje of wat op de bank gedaan en kon ik met eigen gevoel voelen hoe de auto reageerde.
daar mankeerde nog wel wat aan en kon zo de afstelling verbeteren.
het was nog niet optimaal en ben toen op aanraden van de beschreven persoon hier boven over op een andere afstelling geraakt.
dus complete andere waardens moeten in vullen en dit niet af kunnen maken omdat de motor om gebouwd moest worden in de zelf gebouwde auto.
toen ben jij erbij geroepen omdat ik er toen ff geen brood in zag om dat in die dag te klaren.
het is voor jou gesneden koek.
voor mij allemaal nieuw en wilde geen brokken maken door de motor stuk te draaien.
dat is een beetje het verhaal. (voor de buiten staanders).
ff een voorbeeldje: (misschien wel niet de goeie maar vooruit)
ik heb een originele contra-barometer uit 1851.
deze is in topconditie.
die trap ik toch ook niet in de vuilnis omdat er vandaag de dag ook nieuwe worden gemaakt.
ik vind dat je ieder in zijn waarde moet laten.
je mag best mensen aansporen om met old-timers zuiniger te laten rijden.
en dat jij bijzonder handig bent met computers en aan verwante artikelen.
dat waardeer ik ook wel, had ik daar maar een beetje van.
maar als mensen er voor kiezen om de auto zo origineel mogelijk te houden moet je dat ook accepteren.
ik heb een beetje het idee dat je dat juist net niet wilt zien.
misschien zit er wel een draadje bij je los. :o
kan je niet ff met een laptop een logje maken bij jezelf ???

mechanisch: heel simpel systeem, werkt altijd en na verwaarlozing geeft het wel eens problemen.
bijv.: B23E met K-Jetronic
1 plus draad naar de benzinepompen en het benzine syteem functioneerd. (minnetje aan chassis)
1 plus draad naar de bobine
1 plus draad naar de onstekings moduul (minnetje op chassis en puls draad naar bobine)
1 draad naar de dynamo
1 draad naar de startmotor
EN DE MOTOR WERKT
elektronisch: een wirwar aan draden
draad naar startmotor.
draad naar dynamo
draad naar benzine pompen
draad naar bobine
draden naar pingelsensor
draden naar watertempsensor
draden naar luchtmassa meter of luchttemp.sensor.
draden naar gasklep
draden naar toerentalopnemer
draden naar lambda sensor
draden bundel naar comp box (minnetje uiteraard)
een hoop werk om alles aan te sluiten.
een beetje vocht en motor stopt
een sensor stuk en de motor start slecht , slaat niet aan.