23 October 2008, 22:22
ALS je op LPG rijdt heb je geen last (nou... bijna geen..) van pingelen. De brandstof is zelfs gebaat bij een beetje meer compressie. Daar helpt de turbo onder iets boven deellast dan bij. Dus zou je enkel de turbo en spruitstuk tegen de motor aan kunnen bouwen. De olie-retour middels een banjo-bout (wel een flinke !) in het carter. De aanvoer kan op meerdere plaatsen.
Als iemand het overweegt kan ik wel een 60-2 vliegwiel aanraden. Dat maakt het opnemen van de toeren makkelijker. Het kan echter ook op andere manieren.
Wat het hele setje kost is erg lastig te zeggen: het verschilt per auto wat herbruikbaar is. Het is ook afhankelijk van je wensen. Gewoon de verdelerkap behouden met de standaard bobine ? Kan. Of toch een DIS ontsteking ? Kan ook. Een bobine per cilinder ? Waarom niet. Toerental opname aan vliegwiel (60-2) of toch aan de voorkant van de krukas (triggerwheel benodigd). Moet er ook LPG bij ? Ga je de draadboom geheel zelf maken, of moet ik er een voor je voorbereiden ?
Of moet ik de gehele in/ombouw doen ? Dat wordt dan wel ergens volgend jaar... De GTi's hebben me ontdekt :-)
Als iemand het overweegt kan ik wel een 60-2 vliegwiel aanraden. Dat maakt het opnemen van de toeren makkelijker. Het kan echter ook op andere manieren.
Wat het hele setje kost is erg lastig te zeggen: het verschilt per auto wat herbruikbaar is. Het is ook afhankelijk van je wensen. Gewoon de verdelerkap behouden met de standaard bobine ? Kan. Of toch een DIS ontsteking ? Kan ook. Een bobine per cilinder ? Waarom niet. Toerental opname aan vliegwiel (60-2) of toch aan de voorkant van de krukas (triggerwheel benodigd). Moet er ook LPG bij ? Ga je de draadboom geheel zelf maken, of moet ik er een voor je voorbereiden ?
Of moet ik de gehele in/ombouw doen ? Dat wordt dan wel ergens volgend jaar... De GTi's hebben me ontdekt :-)
BS-AutoTune, voor classics en specials: http://www.bs-autotune.nl